اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

جشنواره طبیعت‌گردی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود‌

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ‌در نیمه دوم تیرماه امسال جشنواره طبیعت‌گردی در استان برگزار می‌شود.

جشنواره طبیعت‌گردی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان میراث فرهنگی این استان با رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور به منظور پیشبرد اهداف توسعه استان در بخش گردشگری این استان، اظهار داشت: اینکه گفته می‎شود گردشگری یک صنعت پویاست باید این موضوع خود را در رونق اقتصاد و پویایی اشتغال این استان و بالطبع کشور به خوبی نشان دهد.

وی با اشاره به رویکردها و شاخص‌های اصلی گردشگری، گفت: بحث گردشگری یک بحث فرهنگی است، برهمین اساس این صنعت باید بتواند استان چهارمحال و بختیاری را به ایران و دنیا معرفی کند.

صادقی با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین خروجی سازمان میراث فرهنگی استان است، گفت: از سوی دیگر در بحث اقتصاد گردشگری باید توجه بیشتری شود، چراکه گردشگری عاملی برای خنثی کردن تبلیغات و توطئه‌های تخریب‌گرانه دشمنان علیه ایران است.

صادقی با تأکید بر ضرورت جذب توریست صنعتی در استان با اشاره به سد کارون چهار، افزود: سد کارون چهار بزرگ‌ترین سد بتنی کشور و خاورمیانه است که دریاچه‌ای به طول 60 کیلومتر را در دل خود جای داده است و در یک نگاه کلی می‌توان گفت نقطه تلاقی طبیعت و صنعت عاملی بسیار تأثیرگذار در جذب گردشگر صنعتی به‌شمار می‎رود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر شاخص‌های گردشگری استان، شهرستان کوهرنگ را یکی از قطب‌های تولیدکننده آب معدنی در کشور برشمرد و گفت: آب معدنی این شهرستان به دیگر کشورهای دنیا نیز صادر می‎شود.

وی برگزاری مسابقات رفتینگ در آب‌های خروشان را یک برند برای استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در کشور و دنیا بی‌نظیر هستند، به طوری‌که بسیاری از این جاذبه‌ها در هیچ جای دیگر کشور دیده نمی‎شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم تیرماه امسال جشنواره طبیعت‌گردی در استان برگزار می‎شود، همچنین یک همایش در زمینه گیاهان دارویی نیز تابستان در این استان برگزار می‎شود.

نشست رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور با مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در اداره‌کل میراث فرهنگی این استان برگزار شد، در پایان این نشست مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین جهاد دانشگاهی کشور و سازمان میراث فرهنگی استان منعقد شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول