اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری یاسوج خبر داد

منظر شهری پایتخت طبیعت ایران سامان می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهرداری یاسوج از ساماندهی و برنامه‌ریزی برای ساخت منظر شهری مناسب برای یاسوج، پایتخت طبیعت ایران خبر داد.

منظر شهری پایتخت طبیعت ایران سامان می‌گیرد

 شهرام خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران به کشور و همه جهان معرفی شده که به همین لحاظ باید با نگاه جهانی و ملی به این شهر نگاه کنیم.

معاون شهرسازی شهرداری یاسوج گفت: در کنار طبیعت منحصر به فرد و زیبای شهر یاسوج لازم است به لحاظ ساختار شهری نیز اقداماتی زیربنایی و اساسی در این شهر انجام دهیم تا پایتخت طبیعت ایران به جایگاه شایسته خود برسد.

وی سیمای ظاهری شهر را یکی از مهم‌ترین فاکتورها و اصول شهرسازی دانست که در یاسوج بسیار زیاد جای کار دارد.

خلیلی با اشاره به وجود برخی مشکلات و محدودیت‌ها در سطح شهر یاسوج ادامه داد: معابر، ساختمان‌ها و سیمای کلی شهر اولین ملاک قضاوت برای هر بیننده‌ای است که ساماندهی این امور در دستور کار شهرداری یاسوج قرار گرفته است.

معاون شهرسازی شهرداری یاسوج بیان کرد: در زمینه های زیربنایی و زیباسازی منظر شهر کارها و اقدامات خوبی انجام شد که یکی از آن‌ها ملزم شدن مردم به اجرای نماهای ساختمانی مناسب و اصولی است که سیمای شهر را آنگونه که مدنظر است بسازد.

خلیلی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل در نظم شهر و انضباط ترافیکی است، تصریح کرد: آلونک‌ها و برخی فضاهای اشغال‌شده در پیاده‌روها از موارد مشکل‌ساز کنونی در سیمای شهر یاسوج است که در این زمینه نیز برنامه‌های قابل توجهی در دستور کار شهرداری است.

معاون شهرسازی شهرداری یاسوج اضافه کرد: برخی معتقدند که آلونک‌ها، دکه‌های غیراستاندارد و دست‌فروش‌ها موجب ایجاد اشتغال می‌شوند ولی واقعیت آن است که چهره ظاهری شهر از هر چیز دیگری مهم‌تر است و باید سامان گیرد.

وی با اشاره به وجود مشکل ترافیکی در شهر یاسوج عنوان کرد: اگر چه با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از گره‌های ترافیکی روان شده‌اند ولی در برخی نقاط این فضاهای اضافه و غیرقانونی مشکل ترافیک را تشدید کرده‌اند.

این مسئول امور شهرسازی در شهر یاسوج، وجود سایبان‌ها، چیدمان اشیای‌ اضافه، پهن کردن وسایل مغازه‌داران و دست‌فروش‌ها، سازه‌های غیرقانونی و راه‌پله‌ها در پیاده‌روهای شهر یاسوج مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده که امید است با ساماندهی و  اجرای یک طرح واحد دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم و چهره و منظر شهری پایتخت طبیعت ایران سامان گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول