اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کوهبنان خبر داد

خودکفایی 202 مددجوی کمیته امداد کوهبنان / حمایت 138 حامی از 40 یتیم کوهبنانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد کوهبنان گفت: 202 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد وام اشتغال دریافت کرده‌ و به مرز خودکفایی رسیدند.

خودکفایی 202 مددجوی کمیته امداد کوهبنان / حمایت 138 حامی از 40 یتیم کوهبنانی

محسن سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار کرد: با پیروزی انقلاب در سال 57 و آغاز فعالیت مجدد بخش‌های اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد به حکم حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و هم‌اکنون این نهاد زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری قرار دارد.

سلیمانی تعداد مددجویان زیر 60 سال کمیته امداد کوهبنان را 176 خانوار با جمعیتی افزون بر 333 نفر و تعداد افراد زیرپوشش طرح شهید رجایی که ویژه روستائیان بالای 60 سال است را 257 خانوار ذکر کرد.

وی تعداد زندانیان زیرپوشش را 12 خانوار، تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش را 72 نفر و تعداد ایتام زیرپوشش را 40 نفر برشمرد و گفت: این ایتام از حمایت 138 حامی برخوردار هستند و در سال  گذشته حامیان مبلغ 225 میلیون و 973 هزار و 841 ریال به حساب آنها واریز کرده‌اند.

سلیمانی به بخشی از اقدامات کمیته امداد کوهبنان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 19 مورد جهیزیه به مددجویان به مبلغ  194 میلیون و 674 هزار و 905 ریال ارائه شده است.

وی از 58 مورد تعمیر و بازسازی ساختمان مسکونی مددجویان توسط کمیته امداد کوهبنان خبر داد و تصریح کرد: 127 مورد وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ 857 میلیون ریال، 845 مورد وام اشتغال بانکی در سه محور کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغال پایدار و  345 مورد وام اشتغال خانگی و ... به مددجویان ارائه شده است.

سلیمانی افزود: 202 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته وام اشتغال دریافت کرده و به مرز خودکفایی رسیده‌اند که در حال حاضر با توجه به درآمد کافی این خانوارها مستمری به حساب آنها واریز نمی‌شود، اما از سایر خدمات کمیته امداد بهره می‌برند.

مدیر کمیته امداد کوهبنان تصریح کرد: تعداد صندوق‌های صدقات نصب شده در سطح شهرستان شامل صندوق بزرگ، متوسط و کوچک  4 هزار و 53 عدد است که در سال گذشته به طور متوسط 100 میلیون ریال درآمد ماهانه داشته‌اند.

سلیمانی گفت: درآمد کمیته امداد از صدقات، وجوهات امانی، طرح زکات، جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و طرح احسان دانش‌آموزان در سال  گذشته بیش از 2 میلیارد و 166 میلیون ریال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز با ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم به افراد و خانواده‌های نیازمند یاری برسانیم.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول