اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان خبر داد

16 پروژه عمرانی استان لرستان ردیف ملی گرفت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: در قانون بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی 16 پروژه عمرانی استان لرستان ردیف ملی گرفتند.

16 پروژه عمرانی استان لرستان ردیف ملی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هادی چگنی، عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه مجموع اعتبارات تملک ‌دارایی‌های امسال استان لرستان 2 هزار و 610 میلیارد ریال است، گفت: این مبلغ نسبت به سال قبل از رشد 21 درصدی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری 261 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک‌ دارایی‌ها به لرستان اختصاص یافت.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: این پروژه‌های عمرانی لرستان شامل مطالعه اتصال پلدختر به آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال، توسعه دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، مجموعه ورزشی یا دهکده المپیک سابق خرم‌آباد، راه‌آهن اصفهان - داران - ازنا، مشارکت در احداث راه‌آهن سلفچکان - اراک - خرم‌آباد، پارک علم و فناوری لرستان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آیت‌الله بروجردی، ساختمان سد تنگ معشوره و زیبامحمد به همراه شبکه آبیاری و زه‌کشی، ساختمان شهید بروجردی، خط تکمیلی انتقال آب از سد کاکارضا به تصفیه‌خانه شهر خرم‌آباد، احداث سد خاکی عالی محمود الیگودرز، محور بروجرد - اشترینان، فاز دوم دانشکده دامپزشکی لرستان و دانشکده پرستاری الیگودرز به ویژه خوابگاه آن در قانون بودجه سال 91 مصوب مجلس شورای اسلامی در ردیف ملی قرار گرفتند.

وی افزود: از محل همین پروژه‌ها چیزی بیشتر از اعتبارات استانی سهم استان شده یعنی با این ردیف‌ها حدود 460 میلیارد تومان اعتبارات استانی لرستان می‌شود که معادل همین اعتبارات استانی با تلاشی که شد اعتبارات ملی به سهم بودجه لرستان اضافه شده است.

چگنی گفت: حمایت از صنعت از اولویت‌های استاندار لرستان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: در این راستا یک بسته حمایتی براساس کار کارشناسی با 36 بند طراحی شده است و احتمال افزایش بندهای آن هم وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان به کارخانه پارسیلون خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در زمینه کارخانه پارسیلون کاری انجام شده که در لرستان سابقه ندارد و آن هم این است که شرکتی که مشمول 141 شود ورشکسته محسوب می‌شود و این در حالی است که پارسیلون خرم‌آباد با 110 میلیارد تومان بدهی حدود 90 میلیارد تومان دارایی دارد که استاندار برای این شرکت ورشکسته از رئیس جمهور تسهیلات با مجوز خاص گرفته‌ که استارت کار آن در آینده نزدیک زده می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول