اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش قیمت بلیت هواپیما در انتظار اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرگونه تصمیم در مورد قیمت بلیت هواپیما در ازای افزایش قیمت سوخت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما در انتظار اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

شهریار افندی‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مسکن خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: افزایش قیمت هواپیما در ازای افزایش قیمت سوخت مربوط به ستاد هدفمندی یارانه‌ها بوده که برنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به ستاد هدفمندی در قبال گزینه‌های پیشنهادی ستاد در تعیین قیمت سوخت مطرح شده است.

وی افزود: بر همین اساس پیشنهاد دو نرخی برای ساعت اوج شامل؛ 6 بامداد تا 10 و 17 تا 21 بعد از ظهر، در روزهای غیرتعطیل و غیر اوج از 10 صبح لغایت 17 و همچنین 21 لغایت 6 صبح است.

به گفته افندی‌زاده، تخفیف 15 درصدی نسبت به افزایش قیمت بلیت در ازای افزایش قیمت سوخت به ستاد پیشنهاد و منتظر تصمیم‌گیری ستاد در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم.

* تعداد دوربین‌های نظارتی به 345 دوربین افزایش می‌یابد

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 247 دوربین نظارتی در سطح استان‌های کشور وجود دارد، افزود: تا پایان امسال تعداد دوربین‌های نظارتی به 345 دوربین افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: از 13 مرکز مدیریت راه‌های کشور، 25 مرکز مدیریت راه‌های کشور در استان‌ها فعال هستند.

وی همچنین افزایش ترددشمارها از 700 دستگاه به هزار دستگاه را از برنامه‌های امسال سازمان حمل و نقل تا پایان سال جاری برشمرد.

افندی‌زاده ادامه داد: دو هزار و 200 کیلومتر راه اصلی نیز مجهز به دوربین‌های ثبت سرعت برای بهره‌برداری پلیس به منظور کنترل سرعت در جاده‌ها و ایجاد نظم و انضباط است.

* پیش‌بینی 800 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی جاده‌های کشور

وی با بیان اینکه امسال بیش از 800 میلیارد تومان بودجه برای بهسازی آسفالت،‌ ایمن‌سازی و ایجاد سیستم‌های هوشمند پیش‌بینی شده که هزینه خواهد شد، گفت: این اعتبارات از محل ملی و استانی اختصاص یافته است.

افندی‌زاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی اجرای این طرح‌ها را با جدیت در سال جاری به منظور ایمن‌سازی محورهای ارتباطی به اجرا در خواهد آورد.

* بکارگیری 85 هزار وسیله نقلیه عمومی در طرح تابستانی حمل و نقل

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه طرح تابستانی این سازمان از 31 خرداد لغایت دو مهر ماه به اجرا در خواهد آمد، گفت: در این طرح 18 هزار و 200 دستگاه اتوبوس، 33 هزار مینی‌بوس و 34 هزار سواری برون‌شهری بکارگیری می‌شوند.

وی شمار مسافران جا به جا شده توسط شبکه حمل و نقل عمومی در تابستان سال گذشته را بیش از 152 میلیون نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: امسال پیش‌بینی شده تا تعداد مسافران جا به جا شده توسط شبکه حمل و نقل عمومی جاده‌ای در قالب طرح تابستانی 10 درصد افزایش یابد.

وی در ادامه شمار اکیپ‌های راهداری بکارگیری شده در طرح تابستانه را یک هزار و 157 اکیپ برشمرد و افزود:‌ هزار و 100 راهدار با دو هزار گشت راهداری در این طرح شرکت دارند.

افندی‌زاده مهم‌ترین رویکرد طرح تابستانی سازمان راهداری را افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بالاترین تراکم ترافیک در طرح تابستانی تیر و شهریور ماه خواهد بود، گفت:‌ به همین منظور نیاز به مدیریت قوی ترافیک توسط مردم و مسئولان بوده که هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

* کارگاه‌های راه‌سازی به عنوان راهدارخانه استفاده می‌شوند

افندی‌زاده در ادامه با اشاره به آمادگی 625 راهدارخانه در قالب طرح راهداری افزود: با ابلاغیه جدید تمام محل تجهیز کارگاه‌های راه‌سازی پس از تکمیل راه به عنوان محل راهدارخانه جدید در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

وی اجرای این طرح را در ارتقای سطح ایمنی و نظارت بر جاده‌ها توسط سازمان راهداری موثر خواند.

به گزارش فارس، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از راه‌های روستایی خراسان‌شمالی به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول