اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرودگاه‌های فارس هشدار داد

جلوگیری از پرواز شرکت‌های هواپیمایی بدهکار

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: شرکت‌های هواپیمایی بدهکار به فرودگاه شیراز، که تا 20 اسفند ماه جاری بدهی خود را پرداخت نکنند از پروازهای فوق‌العاده، ویژه و پرفروش آنها جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از پرواز شرکت‌های هواپیمایی بدهکار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا سیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه شیراز 40 میلیارد ریال بوده که شرکت هواپیمایی آسمان با 22 میلیارد ریال، بدهکارترین شرکت فرودگاهی است.

وی افزود: در این مورد شرکت هواپیمایی کاسپین نیز با بدهی 170 میلیارد ریالی تاکنون هیچ پرداختی به فرودگاه شیراز نداشته است که در صورت نپرداختن بدهی خود از پروازهای این شرکت جلوگیری می‌شود.

سیدی اضافه کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز امسال از جمع فرودگاه‌های زیان‌ده خارج و خودکفا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه‌های امام (ره)، مهرآباد، مشهد و فارس درآمدزا شده‌اند، بیان کرد: مقرر بود فرودگاه بین‌المللی شیراز در سال 90 از فرودگاه‌های زیان‌ده خارج و درآمدزا باشد که این امر تحقق یافت و از توافق اولیه نیز 20 درصد جلوتر هستیم که امکان رسیدن به 50 درصد را نیز داریم .

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس در ادامه گفت: در سال 89، 70 میلیارد ریال و در سال 90 تاکنون 100 میلیارد ریال درآمدزایی داشته‌ایم که با پرداخت بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی امکان افزایش آن وجود دارد.

سیدی تصریح کرد: تبلیغات، ایجاد غرفه، اماکن و حذف تخفیف عوارض‌های هوانوردی از جمله مواردی بوده که در افزایش درآمدزایی فرودگاه شیراز مؤثر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش هشت درصدی پروازهای داخلی و خارجی بوده‌ایم خاطر نشان کرد: در ایام نوروز شرکت‌های هواپیمایی 10 درصد از ظرفیت پروازهای خود را به پروازهای فوق‌العاده اختصاص می‌دهند که در پروازهای داخلی به ترتیب مشهد، کیش و تهران و خارجی، دبی، قطر و استانبول بیشترین تعداد مسافر را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه پنج پروژه مهم فرودگاه شیراز با 50 هزار مترمربع فضای عمومی در حال ساخت است افزود: در سال آینده 12 پروژه از جمله هتل فرودگاه، ترمینال خارجی، مجموعه ورزشی تفریحی، جایگاه تشریفات اختصاصی، نیروگاه مولد برق کوچک، توسعه ترمینال هواپیمایی در دست برنامه‌ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی است که زمین، امتیاز و موقعیت مناسب از سوی فرودگاه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود.

سیدی تصریح کرد: تنها فرودگاه بین‌المللی شیراز خودکفا و درآمدزا است در حالی که فرودگاه‌های لار و لامرد از اعتبارات ملی و استانی استفاده می‌کنند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس اضافه کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع نخستین بازرسی مسافران برداشته شده است.

انتهای پیام/س10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول