اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر

هر کدام از جزایر ایرانی به تنهایی ارزش چندین ناو هواپیمابر دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: هر کدام از جزایر ایران در خلیج فارس به تنهایی ارزش چندین ناو هواپیمابر را دارد.

هر کدام از جزایر ایرانی به تنهایی ارزش چندین ناو هواپیمابر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره ابوموسی، غلامحسین غیب‌‌پور پیش از ظهر امروز در جشنواره خلیج فارس که با حضور اعضای شورای اداری هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: 48 شهید از 1260 شهید هرمزگان مربوط به شهدای بخش دریا است.

وی هم‌چنین یادآور شد: 33 نفر در پهنه آب‌های خلیج فارس به درجه جانبازی نائل شدند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: وقتی که می‌گوییم خلیج فارس باید بدانیم که از یک مفهومی صحبت می‌شود که عمر آن حدود 30 میلیون سال است.

غیب‌پور با اشاره به اینکه ایران در دنیا از جهاتی مختلف بی‌نظیر است، افزود:‌ منطقه‌ای بین سه جزیره ایرانی یکی از محدوده‌های مهم استراتژیک جهان به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه بهتر است از این به بعد به جزیره ابوموسی جزیره بوموسی گفته شود، عنوان کرد: عمیق‌ترین جای خلیج فارس مربوط به محدوده این سه جزیره است.

وی با بیان اینکه وجود اسناد تاریخی برجسته همه و همه بر حقانیت نام خلیج فارس صحه می‌گذارند، ابراز داشت: جا دارد که پیشینه خلیج فارس در درس‌های مدارس گنجانده شود.

غیب‌پور با بیان اینکه 31 جزیره از 100 جزیره خلیج فارس تحت حاکمیت ایران است گفت: اهمیت خلیج فارس و جزایر آن را می‌توان به طور جداگانه بسیار مهم برشمرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: خلیج فارس خاستگاه اسلام است و ترویج این دین آسمانی از این نقطه آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه خلیج فارس در جغرافیای دنیا به عنوان قلب دنیا شناخته می‌شود، بیان داشت:‌ این منطقه به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به قلب جهان اسلام نیز تبدیل شده است.

فرمانده سپاه فجر شیراز با بیان اینکه آمریکایی‌ها میلیاردها دلار برای ساخت یک ناو هواپیمابر خرج می‌کنند، گفت: این در حالی است که هر کدام از جزایر ایرانی در خلیج فارس به تنهایی ارزش چندین ناو هواپیمابر را دارند.

وی متذکر شد: در واقع جشنواره‌ها و همایش‌های خلیج فارس مقدمه‌ای است برای معرفی هر چه بیش‌تر خلیج فارس که باید در آینده راه عادی‌سازی رفتار با جزایر را در پیش بگیریم.

غیب‌پور تأکید کرد: بوموسی متعلق به ایران است و همان رفتاری که با بندرعباس، قشم و سایر نقاط ایران داریم باید با این جزیره ایرانی نیز داشته باشیم.

به گفته وی باید زمینه رفت و آمد مردم به این جزیره فراهم تا سرعت آبادانی و عمران در این جزیره بیش‌تر شود.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول