اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد

ساخت هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه نوشیروانی بابل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین شدند.

ساخت هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه نوشیروانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی دانشکده نوشیروانی بابل عسگر جانعلی‌زاده در این باره اظهار داشت: برای ساخت این هواپیما بالغ بر 15 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: وزن این هواپیما دو کیلو و 100 گرم، ارتفاع، طول و عرض آن 1.5 متر، برد ارتفاع این هواپیما نیز به طول دو کیلومتر و عرض آن پنج کیلومتر است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: این اختراع توسط سه دانشجوی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه نوشیروانی بابل به نام‌های رضوانی، قلی‌تبار و رجبی با راهنمایی پرفسور مفید گرجی و علی معظمی گودرزی انجام گرفت.

جانعلی‌زاده با بیان اینکه جنس این هواپیما از چوب بالسا بوده ابراز داشت: مدت اختراع این هواپیما شش ماه طول کشید و در این مدت دانشجویان از حمایت دانشگاه نوشیروانی بابل برای فراهم کردن امکانات و وسایل مورد نیاز برخوردار بودند.

وی گفت: از دیگر دست آورد مهم دانشجویان رشته مکانیک اختراعات متعددی از جمله ساخت ماشین تیکا و پسا درگذشته بوده است.

جانعلی‌زاده با اشاره به اینکه اقتدار ملی وابسته به اقتدار علمی است، اذعان داشت: با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی که در مرحله اول حاصل تلاش دانشجویان، راهنمایی اساتید و پشتوانه مدیریت  دانشگاه است امیدواریم موجبات اقتدار ملی را فراهم کنیم که به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار ملی ما وابسته به اقتدار علمی است.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول