اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرج

پیکرهای دو شهید گمنام دفاع مقدس در جایگاه ابدی آرام گرفت

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پیکرهای دو شهید گمنام دفاع مقدس در جایگاه ابدی و در دانشگاه خوارزمی کرج آرام گرفت.

پیکرهای دو شهید گمنام دفاع مقدس در جایگاه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در این مراسم با شکوه که از صبح امروز و با حضور پرشور مردم این استان برگزار شد، پیکرهای دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در میان حزن و اندوه مردم تشییع و دقایقی پیش در جایگاه ابدی آرام گرفت.

در این مراسم که از شور معنوی خاصی برخوردار بود، حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام به چشم می خورد.

کرج حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و مردم از هر گوشه و کناری برای وداع با عزیزان از دست رفته، خود را به این مراسم می‌رسانند.

حضور نوجوانانی با سربندهای یاابوالفضل و یاحسین که با پلاکادرهایی دل نوشته خود را به این دو شهید تقدیم می‌کردند به چشم می‌خورد.

مرد و زن، پیر و جوان همه دست شفاعت به سوی این دو فرشته داشتند و اشک وداع می‌ریختند.

هر چند در میان این خیل عظیم مردم نوجوانان و نسل امروزی‌های بسیاری به چشم می‌خورد اما آنان نیز پا به پای نسل دوران دفاع مقدس پیکرهای عزیزانمان را تشییع کردند و برای دست پیدا کردن به تابوت آنها بر سر و سینه می‌زدند و به محض رسیدن به آنها تنها کاری که می‌کردند سر بر تابوت آنها گذاشته و ناله سرمی‌دادند.

یادگاری نوشتن و دل نوشته بر تابوت این دو شهید و صحبت با آنها از دیگر چیزهایی بود که فراوان در این مراسم به چشم می‌خورد.

در این مراسم رئیس دانشگاه خوارزمی نیز طی سخنانی خاکسپاری این دو شهید را در دانشگاه خوارزمی مهم خواند و گفت: فضای آموزشی این دانشگاه رنگ بوی معنویت گرفت و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

بیگم زاده حجازی تاکید کرد: ما باید برنامه‌های فرهنگی را در راستای مانوس و آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا انجام دهیم.

در این مراسم همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز نیز طی سخنانی بر حفظ آرمان‌های شهدا تأکید کرد و گفت: باید نسل امروز را موظف بر حفظ این آرمان‌ها نماییم.

ناصر رجبی افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ناموس شرف و ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: بیان واقعیات جنگ و  بازگو کردن خاطرات رزمندگان اسلام نیز می‌‌تواند نسل امروز را با آرمان‌های شهدا و رزمندگان اسلام آشنا کند.

 انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول