اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:

پژوهش محوری در امر آموزش ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: محور نبودن پژوهش و تحقیق در امر آموزش و پرورش از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش است.

پژوهش محوری در امر آموزش ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و فرهنگی است که معلمان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را در پیروزی این انقلاب داشتند.

وی تصریح کرد: معلمان در پیروزی انقلاب نقش بسیار مؤثری داشتند که این نشان‌دهنده به روز بودن، بصیرت داشتن و آگاه‌ بودن معلمان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور در بخش علمی و فناوری با توجه به فناوری هسته‌ای سلول‌های بنیادی و علوم متافیزیک در منطقه رتبه 15 و در دنیا رتبه 112 را داراست گفت: هم‌اکنون 12.5 میلیون دانش‌آموز در کشور مشغول تحصیل هستند که با توجه به فعالیت معلمان و کارمندان آموزش و پرورش می‌توان گفت یک ششم از جمعیت کشور متعلق به آموزش و پرورش است.

آصفری ادامه داد: هم‌اکنون 26.2 درصد از دانش‌آموزان در مقطع راهنمایی، 46 درصد در مقطع ابتدایی و 28.2 درصد از مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که در 112 هزار مدرسه و 561 هزار کلاس تحصیل می‌کنند.

وی بر ضرورت نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش تاکید کرد و بیان داشت: حمایت مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، حمایت مجلس از آموزش و پرورش و مراکز تربیت معلم، تمایل خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان، اشتیاق دانش‌آموزان به تحصیل و همکاری خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی از مهم‌ترین نقاط قوت آموزش و پرورش است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم نگرش نظام‌مند به منابع انسانی، نبود زمینه برای ارتقاء حرفه‌ای معلمان، نبود عدالت آموزشی، محور نبودن پژوهش در امر آموزش، حافظ محور بودن در روش یاددهی و یادگیری و متناسب نبودن محتوای دروس با نیازهای هر منطقه از عمده‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول