اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

دولت 50 درصد شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را پرداخت کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولت به منظور حمایت از بخش خصوصی 50 درصد شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را پرداخت کند.

دولت 50 درصد شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی سما واحد رشت با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی در امر تعلیم و تربیت، بیان کرد: دانشگاه آزاد توانست در بخش خصوصی فضای مناسبی را ایجاد کند که اگر در صنعت و اقتصاد نیز چنین بخش‌هایی وجود داشت بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت برای تحصیل هر دانش‌آموز در کشور سالانه 800 هزار تومان هزینه صرف می‌کند، افزود: دولت می‌تواند به منظور حمایت از بخش خصوصی دانشگاه آزاد 50 درصد شهریه دانشجویان را پرداخت کند زیرا دولت برای هر یک از دانشجویان دانشگاه دولتی سالانه یک میلیون تومان هزینه می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه بالغ بر 200 نفر نماینده از هویت دانشگاه آزاد دفاع کرده‌اند، ابراز کرد: راه کمک به مردم مبارزه با ساختار دانشگاه آزاد نیست بلکه باید در کنار آن مشکل مردم و دانشگاه برطرف شود.

وی، مردم گیلان را فرهنگ‌دوست و با علم و ادب خواند و اذعان کرد: در بخش اعطای زمین برای گسترش فضای آموزشی مناسب دانشگاه‌های گیلان باید مسئولان دولتی با دانشگاه آزاد همکاری کنند زیرا مردم گیلان خواستار تحصیل هستند و باید شرایط و فضای آموزشی مناسب برای آنها فراهم شود.

کوچکی‌نژاد، برطرف کردن عقب ماندگی‌های استان را مورد تاکید مسئولان قرار داد و افزود: دریافتی کارکنان دانشگاه آزاد بسیار ضعیف است و دانشگاه از این بابت به کارکنان خود ظلم می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید بیشتر به نیروهای خود رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: حجم کار دانشگاه آزاد بیش از دانشگاه دولتی بوده اما دریافتی آنها پایین است و اگر چه در بخش جذب هیئت علمی گام‌هایی برداشته شده اما با توجه به تورم موجود باید در راه رفاه بیشتر این عزیزان گام برداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: دانشگاه آزاد توانست در دوران خدمت خود فضای آموزشی مناسبی را در راستای اصل 44 قانون اساسی فراهم کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول