اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار:

شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد چابهار اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار گفت: طرح ایجاد شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار اجرایی می‌شود.

شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد چابهار اجرایی می‌شود

یوسف باور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: طرح ایجاد شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد چابهار با هدف تمرکز دانشگاه‌ها بر نوآوری، کارآفرینی و سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه اقتصادی اجرایی می‌شود.

وی افزود: این شهرک مکانیسمی بر ایجاد یک محیط کارآفرین، تسهیل تحقیقات مشترک و یا انتقال تکنولوژی، دسترسی بنگاه‌های کوچک و متوسط به منابعی شامل؛ خدمات بازرگانی، دوره‌های آموزشی و تحقیقات و نیز خلق تکنولوژی و تجاری کردن سریع آن خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار بیان کرد: زیربنای ممتاز، کیفیت و تنوع خدمات آموزشی و پژوهشی و ارتباط با صنایع مرتبط از جمله عناصر مهم این شهرک دانشگاهی است.

باور ادامه داد: با الگوبرداری از موسسات معتبر بین‌المللی می‌توان قدرت رقابتی شهرک دانشگاهی منطقه آزاد چابهار را تضمین و زمینه حضور دانش آموختگان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند بر اهداف، راهبردها، ساختار اجرایی، وظایف، ماموریت‌ها و راهکارهای طرح ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه خلیج فارس که به شورای عالی مناطق آزاد محول شده، اهتمام بورزد.

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار گفت: از دیگر اهداف اجرای این طرح، بسترسازی و تقویت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و رقابتی کردن سیستم حمل و نقل، بنادر، بانکداری، بیمه ارتباطات و تجارت خارجی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ورود جهانگردان خارجی و نیز جلوگیری از خروج سرمایه و نخبگان از کشور است.

تاکنون دانشگاه‌های متعددی برای ایجاد شعبات بین‌المللی خود در منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول