اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار به موسسات آموزش‌عالی

استفاده از واژگان دانشگاهی برای موسسات آزاد ممنوع است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت نظارت و ارزیابی موسسات آموزش‌عالی استان آذربایجان‌شرقی خواستار رعایت مقررات از سوی موسسات آموزش‌عالی آزاد استان در خصوص فعالیت و ثبت‌نام از داوطلبان شد.

استفاده از واژگان دانشگاهی برای موسسات آزاد ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز،اسماعیل رحیمی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی از موسسات آموزش‌عالی آزاد استان بدون رعایت قوانین مربوطه اقدام به فعالیت کرده و از طرف دیگر داوطلبان هم غالباً بدون داشتن اطلاعات کافی و دقیق، به‌واسطه اغفال ناشی از تبلیغات غیر واقعی برخی از این موسسات اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، اظهار کرد: این عوامل خود مشکلات متعددی را برای داوطلبان ایجاد می‌کند که ضروری است داوطلبان دقت کافی را در این زمینه به‌عمل آورند.

وی تصریح کرد: براساس بندهای پنج و شش ماده دو قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 1383 و همچنین براساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت شورای نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی، نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی از وظایف این وزارتخانه و هیئت‌های نظارت و ارزیابی استانی است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی آزاد بر اساس ماده یک مصوبه شماره 483 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مکان‌هایی هستند که به منظور تربیت و آموزش افراد علاقمند به افزایش توان علمی و تخصصی و یا کسب مهارت‌های فنی فعالیت می‌کنند، بی‌آنکه منجر به صدور مدرک رسمی دانشگاهی شود.

رحیمی‌نژاد با تاکید بر اینکه افرادی که در این موسسات آموزشی تحصیل می‌کنند، دانشجو محسوب نمی‌شوند و تحصیل در این موسسات به هیچ عنوان به کسب مدرک دانشگاهی یا معادل منجر نمی‌شود، افزود: استفاده از واژگان آموزش عالی رسمی از قبیل «دانشجو»، «دانشگاه»، « واحد»، «نیمسال» و غیره برای این قبیل موسسات ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تبلیغ در مطبوعات، صدا و سیما و همچنین جرائد کثیرالانتشار حتما باید با تایید رسمی دبیرخانه هیئت نظارت و ارزیابی استانی انجام پذیرد، افزود: تبلیغات در خارج از این چارچوب و یا استفاده از عناوین خلاف واقع در آگهی‌های تبلیغاتی مثل پذیرش دانشجو یا دانشگاه بدون کنکور از مصادیق بارز تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

رحیمی‌نژاد گفت: هر موسسه‌ای که بدون اخذ مجوز از دفتر آموزش‌های عالی آزاد وزارت علوم اقدام به فعالیت در حوزه آموزش عالی کند، فعالیتش غیرقانونی بوده و مشمول مقررات قانون تعطیلی موسسات آموزشی غیرمجاز مصوب هفتم دی 72 مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: از عموم داوطلبان و شهروندان خواست تا در صورت هرگونه مشاهده تخلف، مراتب را به دبیرخانه هیئت نظارت و ارزیابی استانی مستقر در دانشگاه تبریز اطلاع دهند.

در حال حاضر موسسه‌های آموزش‌عالی مهرگان، جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی تنها موسسات آموزشی مجاز در سطح استان هستند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول