اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند سنگ‌تراش آذربایجان‌شرقی:

رونق بازار صنایع‌دستی بر اعتماد مشتری به هنرمند استوار است

خبرگزاری فارس: هنرمند عرصه صنایع‌دستی تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: رونق بازار صنایع‌دستی ارتباط مستقیمی با جلب اعتماد مشتری در اصل و ناب بودن آثار هنری و اعتماد وی به هنرمند دارد.

رونق بازار صنایع‌دستی بر اعتماد مشتری به هنرمند استوار است

رقیه اصلانی دارای رتبه نخست از نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی کرمانشاه، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با رد ادعای برخی از هنرمندان صنایع‌دستی مبنی بر عدم رونق بازار فروش آثار صنایع‌دستی، از بازار  فروش سنگ‌های تزئینی دست‌ساز خود ابراز رضایت کرد.

این هنرمند آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت جلب اعتماد و رضایت مشتری یادآور شد: یکی از دلایل فروش خوب سنگ‌های تزئینی قیمتی و نیمه‌قیمتی، به‌کار بردن سنگ‌های اصل و توجه به اصل صداقت در کار است.

اصلانی، زیبایی خاص سنگ‌های تزئینی دست‌تراش را از دیگر عوامل مؤثر در استقبال مردم از این هنر صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: صنایع‌دستی باید با سلایق مختلف همخوانی داشته باشند تا رغبت خرید بین مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر می‌توان از 40 نوع سنگ تزئینی در این رشته استفاده کرد، نقش ارتباط مستقیم بین مردم و هنرمندان را غیرقابل انکار دانست.

این هنرمند با اعلام اینکه تاکنون در چندین نمایشگاه صنایع‌دستی حضور داشته است، شرکت در نمایشگاه‌ها را فرصتی برای ارزیابی بازار فروش و جلب مشتری ذکر کرد.

اصلانی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی استان برای فراهم کردن امکان حضور وی در نمایشگاه تخصصی – صادراتی صنایع‌دستی تهران، حضور برخی از رشته‌ها به‌صورت کارگاه، به‌خصوص تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را از عوامل اصلی در تشویق مردم به خرید این محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد.

وی از استقبال بالای عموم بازدیدکنندگان از غرفه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان خبر داد و گفت: هنگامی که مردم به‌طور مستقیم با نحوه تراش سنگ‌های تزئینی با دستگاه آشنا می‌شوند، بیشتر پی به ارزش صنایع‌دستی می‌برند.

اصلانی با اشاره به نقش موثر برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در توسعه کمی و کیفی هنرهای صنایع‌دستی، از همکاری خود با یکی از آموزشگاه‌های وابسته به این سازمان در شهرستان میانه خبر داد.

اصلانی افزود: برگزاری چنین کلاس‌هایی می‌تواند زمینه فعالیت و ایجاد شغل برای چندین نفر را فراهم سازد.

رقیه اصلانی از فعالان و هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، از جمله هنرمندانی است که با حضور در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران، در غرفه کارگاه به تولید زنده محصولات تراش سنگ‌های تزئینی مشغول است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول