اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دستگیری تروریست‌ها ایران را در موضع برتر قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دستگیری تروریست‌های دانشمندان هسته‌ای ایران کشورمان را در مذاکرات پیش روی هسته‌ای در موضع مثبت و برتر قرار می‌دهد.

دستگیری تروریست‌ها ایران را در موضع برتر قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: اقتدار امروز دنیا به واسطه علم و دستیابی به فناوری‌هاست و به همین دلیل استکبار جهانی احساس نمی‌کرد ملت ایران با دستیابی به علوم و فنون جدید دولت‌های مقتدر جهان را در برابر حقانیت ملت ایران زانو زده ببیند.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت ملی کشورها با علم و دستیابی به فناوری‌های جدید برقرار می‌شود و در حقیقت علم قدرت واقعی حکمرانان امروزی است که به واسطه آن می‌خواهند بر کشورها و نظام‌های ضعیف سلطه و سیطره پیدا کنند.

امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه ایران در آستانه مذاکرات مسکو با کشورهای ابرقدرت جهان در موضوع هسته‌ای از مواضع به حق و مسلم مردم ایران کوتاه نمی‌آید، گفت: ما از مسئولان کشور به ویژه وزارت امور خارجه و نمایندگان ایران در سازمان ملل و مجامع جهانی انتظار داریم حق مسلم ایران را در افشا کردن حقایق پشت پرده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به ویژه دخالت رژیم صهیونیستی در این موضوع به جد پیگیری کرده و با دیپلماسی عمومی و هدایت افکار عمومی سعی کنند مجرمان واقعی را به سزای اعمالشان برسانند تا حق ملت ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی به شایستگی ادا شود.

ناکام‌ جلوه دادن انقلاب‌های منطقه‌ای خباثت جدید امریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی با قدردانی از همت و تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) در وزارت اطلاعات برای پیگیری و دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، یادآور شد: دستگاه‌های اطلاعاتی پیچیده نظام استکباری با ضرباتی که در سال‌های اخیر از وزارت اطلاعات ما خورده است به این حقیقت واقف است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران رقیب جدی آنها در جهان و منطقه است.

وی بیان داشت: در حالی که در کشورهای اطرافمان هر روز شاهد ترور و خشونت بی‌حد و حسابی هستیم و دستگاه‌های اطلاعاتی آن کشورها نمی‌توانند چنین خشونت و ترورهایی را مهار کنند وزارت اطلاعات ما با قدرت و صلابت تمام با دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ضربه‌ای مهلک به حاکمیت نظام استکباری وارد کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به اوضاع به هم ریخته کشورهای منطقه به ویژه انقلاب‌های رخ داده در مصر، لیبی و تونس اشاره کرد و افزود: نظام استکباری تلاش می‌کند با آشفته جلوه دادن انقلاب‌های منطقه‌ای این موضوع را القا کند که انقلاب ملت‌های منطقه هیچ سود و ثمری جز آشفتگی نداشته و از این طریق علیه نظام اسلامی ما تبلیغات به راه اندازد.

عاملی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری را در جمع نمایندگان مجلس نهم در مراقبت بیشتر از شان نمایندگی و مجلس ادامه داد: انسان‌های ساخته و پرداخته می‌توانند در این مراقبت پیروز و موفق عمل کنند و ما در نشست ائمه جمعه منشور پنج ماده‌ای را مصوب کردیم تا نمایندگان استان با پایبندی به آن از هرگونه انحراف احتمالی به دور بوده و مبری باشند.

27 رجب یوم شرافت بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز به روزهای پایانی ماه رجب اشاره کرد و ابراز داشت: باید قدر روزهای باقیمانده این ماه را که غوغای عبادت است بدانیم چرا که 27 رجب یوم فضیلت و شرافت بشر و مساوی با خلقت انسان‌هاست.

عاملی تصریح کرد: اعمال مستحبی 27 رجب نظیر دعا و نیایش شب بعثت و روزه‌داری 27 رجب ثوابی معادل 70 سال عبادت دارد و در کنار آن باید قدر ماه شعبان را نیز دانست که این ماه متعلق به خود نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی یوم شهادت امام موسی کاظم (ع) را نیز گرامی داشت و گفت: آن حضرت به خاطر شیعه حتی راضی بود از جان خود نیز بگذرد که ما نیز به تبعیت از آن امام باید از گناه و معاصی که به کم رتبه شدن بشریت می‌انجامد حذر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه‌های نماز هفته جهاد کشاورزی و توجه بیشتر به این حوزه را از سوی مسئولان و متولیان استان خاطرنشان کرد و خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب در همه زمینه‌ها شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول