اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشییع پیکر 11 آلاله شهید

عطر عاشقی فرزندان روح‌الله تبریز را معطر کرد

خبرگزاری فارس: پس از سال‌ها فراق و دوری، پیکر پاک 11 تن از سرداران قبیله خورشید آمدند، دلاور مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

عطر عاشقی فرزندان روح‌الله تبریز را معطر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز هزاران نفر از مردم تبریز در آستانه سالروز شهادت حضرت امام موسی‌ابن جعفر(ع) میزبان فرزندان روح‌الله بودند که در جزیره مجنون سال 1362 به شهادت رسیده بودند .

مردم قدرشناس تبریز این شهدا را بر دوش گرفته و با تشییع پیکر این 11شهید گمنام بار دیگر بر تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و خون شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کردند.

‌امروز ‌پس از سال‌ها فراق و دوری پیکر پاک سرداران قبیله خورشید آمدند دلاورمردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک 11 حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای حسین(ع) شد و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش کنیم.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

مردم تبریز امروز این11 لاله دشت نینوای ایران از 96 شهید گمنام دفاع مقدس که در قالب کاروان از خرمشهر حرکت خودشان را آغاز کرده و بیشتر شهرها را دور زده تا اینکه در سالروز رحلت امام خمینی(ره) همین فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله جا گرفتند و بیعت خود با پدرشان را دوباره بستند، پس از اقامه نماز جمعه از مصلا تا میدان ساعت بدرقه کردند تا برای خاکسپاری و تشییع به شهر‌های مراغه، بناب و آذرشهر اعزام شوند.

عدم اطلاع‌رسانی از تشییع پیکر شهدا در تبریز

*نکته قابل تامل اینکه که متاسفانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی برای بدرقه و تشییع 11 فرزند روح‌الله در تبریز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی نکرده بود که موجب اعتراض خبرنگاران و بیشتر مردم قرار گرفت.

*اینکه چرا بدرقه شهدا در تبریز در سکوت کامل و با مظلومیت خاص برگزار شد و بیشتر مردم تبریز به‌دلیل بی‌اطلاعی از این موضوع از عطر شهدا بی‌نصیب ماندند، سؤال مهم مردم در این مراسم بود و اکثر حاضران در مراسم نمازگزاران بودند که بعد از نماز برای تشییع حاضر شدند.

مردم تبریز در ‌مراسم تشییع با نثار دسته گل روی تابوت شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

*تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه، با تهیه فیلم و عکس این بیعت دوباره با آرمان شهیدان را به تصویر کشیدند.

*برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل‌نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

*تشییع شهدا در طول مراسم با همراهی مارش نظامی گروه موزیک سپاه عاشورا و ادای احترام همراه بود.

*مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه تبریز با دود کردن اسپند، پاشیدن گلاب و ذکر یاحسین یاحسین این پیکر‌های مطهر را تشییع ‌کردند.

*در این مراسم معنوی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم غیور، انقلابی و همیشه در صحنه برای سپاس و زنده نگه داشتن یاد شهدا و خون آنان همچنین تجدید بیعت با رهبر آزاده خود حضور داشتند.

*حضور کم‌رنگ مدیر‌ان و رؤسای ادارات که مدیریت خود را مدیون شهدا هستند در مراسم تشییع شهدا موجب اعتراض امت حزب‌الله تبریز شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول