اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد:

70 درصد جمعیت خلیل‌آباد در روستاها سکونت دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد گفت: تنها شهرستانی هستیم که 70 درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

70 درصد جمعیت خلیل‌آباد در روستاها سکونت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده ظهر امروز در گردهمایی کشاورزان و کشاورزان تعاونگر که در سالن امیر شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته در بحث انگور که میوه اول شهرستان است، تنها توانسته‌ایم 50 درصد ظرفیت این محصول استراتژیک را در منطقه داشته باشیم.

فرماندار خلیل‌آباد گفت: از 50 هزار نفر جمعیت شهرستان خلیل‌آباد حدود 85 درصد به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه تنها شهرستانی هستیم که 70 درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند، افزود: با وجود تلاش‌های انجام گرفته در بحث انگور که میوه اول شهرستان است، تنها توانسته‌ایم 50 درصد ظرفیت این محصول استراتژیک را در منطقه داشته باشیم.

این مسئول با حمایت از شرکت تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خلیل‌آباد ادامه داد: حضور این تعاونی در شهرستان سبب شد که قیمت کشمش در سال قبل به قیمت مناسب بدون دخالت دلالان باشد و سود آن عاید باغداران شود.

وی اضافه کرد: باغداران محصول انگور با عضویت در این تعاونی، از اقدامات این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

مرادزاده به زیر پوشش قرار دادن حدود 500 هکتار از اراضی منطقه به روش آبیاری نوین اشاره کرد و افزود: افراد به ‌ویژه فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و باغداری می‌توانند با ارائه طرح، هم‌چون تعاونی فراگیر ملی انگورکاران در شهرستان فعالیت کنند و از تسهیلات اختصاص داده شده بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی خلیل‌آباد نیز با اشاره به آیات و احادیث از ائمه اطهار(ع) گفت: با توجه به کمبود آب در منطقه، دیگر زمان توسعه و افزایش سطح زیر کشت محصولات نیست، بلکه باید از همان مقدار زمین موجود، به صورت کشت نوین و روش‌های علمی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علی مروجی‌نسب افزایش برداشت محصولات مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز معیار و ملاک، کار علمی و بهره‌وری لازم از مقدار سطح است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول