اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران:

70 درصد روستاهای گچساران بدون مکان دفن زباله هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: افزون بر 70 درصد روستاهای گچساران بدون مکانی برای دفن زباله بوده و این موضوع سلامت ساکنان روستاها را مورد تهدید قرار می‌دهد.

70 درصد روستاهای گچساران بدون مکان دفن زباله هستند

ستار اسدپور ظهر امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جمع‌آوری و دفن صحیح زباله یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به لزوم دفن صحیح زباله، خطرات ناشی از جمع‌آوری زباله‌ها در مکان‌هایی نزدیک به مناطق مسکونی و رودخانه‌ها را تشریح کرد.

دفن غیر استاندارد زباله انتقال بیماری‌های خطرناک را در پی دارد

رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران بیماری‌هایی همچون کزاز، حصبه، سالک پوستی و انگل‌های روده‌ای و مسمومیت‌ها را از جمله بیماری‌هایی عنوان کرد که از طریق آلودگی‌های ناشی از زباله‌ها و آلودگی‌های آن حاصل می‌شود.

اسدپور با اشاره به سوزاندن زباله در برخی روستاهای گچساران و با انتقاد از انجام این کار ابراز داشت: سوزاندن زباله سبب بروز مشکلات زیست محیطی شده و دود ناشی از آتش زدن زباله منجر به آلودگی شدید هوای منطقه می‌شود.

وی پوشیده نشدن زباله‌ها را از دیگر موارد زیان‌بار برای مردم و محیط زیست عنوان کرد و لزوم توجه دهیاران به خطرات ناشی از آن را خواستار شد.

این مسئول بهداشتی گچساران ادامه داد: تجمع حشرات و مگس‌ها در مکان‌ زباله‌های جمع‌آوری‌شده بروز و انتقال بیماری‌های مسری و خطرناک را در پی دارد.

اسدپور بیان داشت: سلامتی و بهداشت در جامعه از مهم‌ترین مواردی بوده که همه اقشار جامعه نسبت به رعایت و ترویج آن مسئول هستند.

از مجموع 191 روستای گچساران تنها در 21 روستا مکان مناسب دفن زباله وجود دارد

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید در زمینه جمع‌آوری و دفن صحیح زباله و رعایت نکات بهداشتی در پرورش حیوانات برای روستائیان برنامه‌های ترویجی مناسبی ارائه دهند.

اسدپور با بیان اینکه در گچساران افزون بر 191 روستا وجود دارد، ابراز داشت: حدود 21 روستا در این شهرستان مکان تقریباً مناسب دفن زباله دارند.

وی با قدردانی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهایی که در زمینه بهداشت عمومی ساکنان روستا برنامه‌ریزی مطلوبی دارند، افزود: روستای سراب‌ننیز گچساران به لحاظ رعایت موارد بهداشتی و جمع‌آوری و دفن مناسب زباله به عنوان روستای پاک گچساران شناخته شده است.

اسدپور با بیان اینکه جمع‌آوری به موقع زباله باید در دستور کار دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرد، عنوان داشت: روستاهای دیل، مارین و سر‌بیشه از جمله روستاهایی بوده که مکانی برای دفن زباله ندارند.

وی از دهیاران و مردم این روستاها خواست تا با توجه به خطرات ناشی از دفن غیر اصولی زباله، نکات لازم برای ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت عمومی را رعایت کنند.

اسدپور جمع‌آوری زباله در مکان‌های نزدیک رودخانه‌ها را سبب آلودگی آب و در نتیجه شیوع عفونت‌های روده‌ای و مسمومیت‌ها عنوان کرد و توجه و اقدام جدی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به جمع‌آوری و دفن صحیح زباله را خواستار شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول