اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور:

ضریب برخورداری روستاییان نیشابور از آب شرب به 82 درصد رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: ضریب برخورداری روستاییان این شهرستان از آب شرب به بالای 82 درصد رسیده است که از میانگین استان جلوتر است.

ضریب برخورداری روستاییان نیشابور از آب شرب به 82 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد سهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا آب‌رسانی به 327 روستای زیر پوشش با بیش از 49 هزار و 813 مشترک با استفاده از منابع عمدتاً زیرزمینی توسط آب و فاضلاب روستایی نیشابور انجام گرفت.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور افزود: حدود 68 کیلومتر خط انتقال و بیش از 910 کیلومتر شبکه توزیع اصلی و فرعی در قالب 59 مجتمع آب‌رسانی و 32 تک روستایی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 برای اجرای 22 پروژه از اعتبارات استانی، ملی، خشک‌سالی، حوادث غیر مترقبه و امور زیربنایی 41 میلیارد و 430 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور انجام 10 مورد حصارکشی تاسیسات به طول یک هزار و 110 متر و احداث ساختمان تاسیسات به متراژ 80 مترمربع را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.

سهرابی گفت: 2 هزار و 380 مترمکعب مخزن ذخیره آب، 100 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع، بیش از 3 هزار و 223 متر برق‌رسانی به چاه‌ها و تاسیس آب شرب در سال گذشته انجام گرفته است.

وی ظرفیت تقریبی این منابع زیرزمینی را 911 لیتر در ثانیه دانست و اظهار داشت: 96 حلقه چاه عمیق، هفت حلقه چاه دستی، 11 دهنه چشمه، پنج دهنه قنات در حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیشابور موجود است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: 175 مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 23 هزار و 265 مترمکعب و 31 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 287 لیتر در ثانیه در نیشابور فعال است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با اعتبار فوق نگه‌داری و آب‌رسانی شیار در سطح کلیه روستاهای زیر پوشش انجام گرفته و 6 حلقه چاه عمیق نیز حفر و تجهیز شده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول