اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

تعاونی‌های روستایی در بخش کشاورزی نقش کلیدی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تعاونی‌ها به دلیل داشتن افکار متعدد و توانایی در انجام فعالیت‌های مختلف در بخش‌های مختلف نقش کلیدی دارند.

تعاونی‌های روستایی در بخش کشاورزی نقش کلیدی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علینقی صالحی ظهر امروز در هفته جهاد کشاورزی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در تشکل‌های بخش کشاورزی که با حضور اعضای تعاونی‌های روستایی و تولیدی و دیگر مسئولان برگزار شد، به نقش و اهمیت تعاونی‌ها اشاره و اظهار کرد: نقش تعاونی‌ها در توسعه بخش کشاورزی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی بررسی مسائل و مشکلات موجود در تعاونی‌ها و ارائه راهکارهای لازم در راستای بهبود و توسعه تعاونی‌ها را از جمله اهداف این نشست عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به جایگاه ویژه تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌ها به علت داشتن افکار متعدد و توانایی در انجام فعالیت‌های مختلف در بخش کشاورزی و اقتصادی می‌توانند موفق عمل کنند.

وی در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات جهاد کشاورزی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: در اوایل انقلاب که به فرمان امام خمینی(ره) جهاد سازندگی تشکیل شد، جهادگران خدمات قابل توجهی را به روستاییان ارائه دادند و پس از آن نیز در هشت سال جنگ تحمیلی پشتیبانی جنگ را برعهده داشتند.

صالحی ادامه داد: پس از ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی، فصل جدیدی در بخش کشاورزی ایجاد شد و وزارت جهاد کشاورزی با همان روحیه جهادی، مسئولیت جدیدی را با نگاه به توسعه روستایی و اشتغال روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرت به شهر و هم‌چنین تولید پایدار دنبال کرد.

به گفته وی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش بهره‌وری و توسعه سرمایه‌گذاری برای ظرفیت‌سازی و فعالیت‌های جدید از جمله وظایف جهاد کشاورزی است که اگر این مقوله‌ها به درستی صورت گیرد، تولید پایدار را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی باید همت بیشتری داشته باشند و قدرت چانه‌زنی را برای فروش محصولات بالا ببرند.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با همکاری تعاون روستایی حرکت‌هایی را در راستای ایجاد غرفه‌ها برای فروش تولیدات بخش کشاورزی آغاز کرده و با این اقدام زمینه‌ای برای خرید محصولات فراهم شده است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول