اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد

آبرسانی به 49 روستای استان قم به صورت سیار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آبی در استان، آب 49 روستای قم به صورت سیار توزیع می‌شود.

آبرسانی به 49 روستای استان قم به صورت سیار
حسن ایزانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: به علت استمرار خشکسالی در چند سال اخیر و کاهش 34 درصدی نزولات آسمانی در استان، آب 49 روستای استان به صورت سیار توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 495 خانوار روستایی استان توسط هفت تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، تعداد سرویس آبرسانی شده، 5 هزار و 162 مورد و جمعیت آبرسانی شده 9 هزار و 498 نفر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: آبرسانی به ترتیب در بخش‌های مرکزی، سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه بوده است، در همین راستا در سال گذشته به وسیله 4 هزار و 100 سرویس با تانکرهای 12 هزار لیتری به 45 روستای استان آبرسانی سیار شده است.
به گفته ایزانلو، آب شرب توسط تانکرهای آبرسانی سیار از منطقه خیبر قم تا شعاع 80 تا 100 کیلومتری به روستاهای استان انتقال داده می‌شود. 
 
* نصب پکیج‌های آب شیرین در 17 روستای قم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب پکیج‌های آب شیرین کن در 17 روستای استان، این پکیج‌ها به منظور تامین آب شرب روستاییان نصب و به بهره‌برداری رسیده است که با کمترین هزینه ممکن مطلوب‌ترین آب را با EC 400 در اختیار مردم قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم بیان کرد: نصب و بهره‌برداری آسان این پکیج‌ها، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و موجبات رضایت مردم روستاهای استان را نیز فراهم کرده است.
 
* برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار از آب شرب بهداشتی
ایزانلو در ادامه ابراز داشت: هم اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان کاملا از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند و تعداد زیادی از روستاهای زیر 20 خانوار استان نیز دارای شبکه‌های آبرسانی بوده و آنها هم از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به عملیات عمرانی این شرکت در 9 ماه اخیر گفت: حفر چاه عمیق پنج حلقه در بخش‌های مرکزی، کهک و جعفریه، حفر چاه‌دستی چهار حلقه در بخش‌های جعفریه و خلجستان، کف‌شکنی چاه در بخش‌های سلفچگان و خلجستان، اجرای شبکه توزیع در 9 ماه اخیر 106 کیلومتر در 5 بخش استان، اجرای 33 کیلومتر شبکه انتقال و ساخت مخزن 2 هزار متر مکعب از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به 100 مورد قطع انشعابات غیرمجاز خاطر نشان کرد: افراد متخلف ضمن برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی مستلزم به پرداخت جریمه سنگین شده‌اند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول