اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان:

آب‌رسانی سیار به 3 روستای گلپایگان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان گفت: در اثر خشکسالی‌های اخیر به سه روستای گلپایگان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

آب‌رسانی سیار به 3 روستای گلپایگان انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، عباس رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در اثر خشکسالی‌های اخیر و با توجه به کاهش بارندگی و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی، آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان نیز دستخوش این خشکسالی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هشت ماه از آغاز سال می‌گذرد هنوز به سه روستای این شهرستان با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان اضافه کرد: شهرستان گلپایگان دارای 52 روستا و جمعیتی حدود 17 هزار و 262 نفر است و دارای 7 هزار و 500 مشترک و با شبکه‌ای به طول 36 هزار متر و پنج مجتمع آب‌رسانی زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه به روستاهایی که آب‌رسانی سیار انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: روستای (dor) دُر در منطقه عربستان واقع شده و روزانه 36 هزار لیتر آب به آن روستا ارسال می‌شود.
رحیمی گفت: همچنین روستای هرستانه در منطقه پشتکوه شهرستان گلپایگان واقع شده و در فصل تابستان روزانه 24 هزار لیتر و هم اکنون 12هزار لیترآب به آنجا آب‌رسانی می‌شود و همچنین روستای حاجیله در همان منطقه شهرستان گلپایگان واقع شده و روزانه 12هزار لیتر آب به آنجا آب‌رسانی می‌شود.
 
* تخصیص279 میلیون و 200هزار تومان اعتبار به آب روستایی  
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان تصریح کرد: در سال جاری با مساعدت فرماندار شهرستان و از محل اعتبارات استانی سال 90 مبلغ 279میلیون و 200هزار تومان به منظور تامین آب روستایی اختصاص داده شده که از این اعتبار مبلغ 79 میلیون و 200 هزار تومان به منظور تامین آب به مجتمع عربستان اختصاص داده شده و در حال حاضر مطالعات ژئوالکتریک منطقه به منظور تامین محل حفر چاه به پایان رسیده که پس از اعلام محل قطعی و جذب اعتبارات آغاز به حفاری چاه به منظور تامین آب ‌می‌شود.

* فرسوده‌ترین شبکه آب‌رسانی گلپایگان نیوانین است
رحیمی در ادامه به معضل دیگر شهرستان گلپایگان اشاره کرد و افزود: فرسودگی شدید و عمر بالای شبکه‌های آب‌رسانی از دیگر معضلات شهرستان است که به همین دلیل در سال گذشته در دو روستای شهرستان اصلاح شبکه آب‌رسانی آغاز شده است.  
وی بیان داشت: اصلاح شبکه آب‌رسانی روستای رباط سرخ و فاز اول اصلاح شبکه روستای نیوان سوق به پایان رسیده و فاز دوم روستای نیوان سوق در حال انجام است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان تاکید کرد: فرسوده‌ترین شبکه آب‌رسانی شهرستان گلپایگان نیوان سوق و نیوان نار است که برای اصلاح شبکه آب‌رسانی به اعتباری بالغ بر 950 میلیون تومان نیاز است.

*سال گذشته 400 میلیون تومان جذب شد
وی تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش و مساعدت نماینده شهرستان مبلغ 400 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی جذب شد که با اعتبارات خشکسالی شهرستان مبلغ 90 میلیون تومان به منظور اصلاح شبکه روستای نیوان سوق و 60 میلیون تومان برای اصلاح شبکه روستای رباط سرخ و مبلغ 140 میلیون تومان برای اجرای خط انتقال آب و اصلاح بخشی از شبکه روستای وانشان و همچنین مبلغ 30 میلیون تومان برای آب‌رسانی سیار و 80 میلیون تومان به منظور تامین اضطراری آب اختصاص یافت.
رحیمی همچنین به آزمایشگاه آب‌شناسی آب و فاضلاب روستایی گلپایگان اشاره کرد و گفت: آزمایش میکروبیولوژی آب از هر روستا به طور ماهانه انجام می‌شود و تاکنون هیچگونه آلودگی آب در این آزمایشات مشاهده نشده و نمونه‌برداری آزمایشات میکروبی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز بر این نکته تاکید می‌کند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول