اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفار قم خبر داد:

آبرسانی سیار به 2500 خانوار روستایی در قم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفار قم از آبرسانی سیار به 2 هزار و 500 خانوار روستایی خبر داد.

آبرسانی سیار به 2500 خانوار روستایی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، حسین آقابابایی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وی‍‍‍‍ژگی‌های زمین‌شناسی و تداوم خشکسالی چند ساله که موجب محدودیت منابع آب شیرین و قابل شرب در سطح استان شده است، در شش ماهه نخست سال جاری آب شرب مورد نیاز 2 هزار و 495 خانوار روستایی در قالب 48 روستا با آبرسانی سیار تامین شد.
وی عنوان کرد: میزان آب توزیع شده در این روستاها به مقدار 53 میلیون و 232 هزار لیتر بوده که توسط 5 دستگاه خودرو تانکر فعال آبرسانی سیار انجام شده است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفار قم اضافه کرد: از بین تعداد روستاهای آبرسانی شده سیار در سطح استان بیشترین آبرسانی مربوط به بخش سلفچگان با 22 روستا است.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز گفت: با هدف جلوگیری از مصارف غیر متعارف و توزیع عادلانه آب بین روستاییان و همچنین مقابله با پدیده خشکسالی که عمده منابع آب روستاها را با کمبود جدی مواجه کرده است، سال گذشته 35 مورد و در نیمه نخست سال جاری 23 مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
آقابابایی افزود: به ‌منظور بهینه‌سازی فرایند تولید، توزیع و مصرف آب میان مشترکین بیش از هزار کنتور خراب مشترکین انشعاب پرمصرف بر اساس استاندارد نصب شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول