اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کردستان خبر داد

آبرسانی سیار در تعطیلات نوروز امسال در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان از آبرسانی سیار در تعطیلات نوروز امسال به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به میهمان نوروزی خبر داد.

آبرسانی سیار در تعطیلات نوروز امسال در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رحمان رحیمی ظهر امروز در ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان در ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: سالانه 50 تا 60 هزار نمونه‌های میکروبی از آب شرب استان انجام می‌شود که به دلیل عدم تجهیز آزمایشگاه‌های آب شرب در حد توان توانسته‌ایم خدمات ارائه دهیم.

وی به تعطیلی آزمایشگاه آب سنندج در طول دو ماه اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری مسئولان و حمایت‌های دولت در همین راستا این آزمایشگاه با هزینه 580 میلیون ریال در سنندج آغاز به کار کرد و در آن آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان در ادامه به حادثه واژگونی کامیون حامل سوخت در مریوان در چند ماه گذشته و آلودگی آب رودخانه اشاره کرد و افزود: آب آلوده این رودخانه که طعم و بوی آن بر اثر ریختن مواد نفتی تغییر پیدا کرده بود مورد آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی قرار گرفت.

رحیمی اعلام کرد: در حال حاضر 860 روستای بزرگ استان با جمعیتی بالغ بر 72 درصد جمعیت روستاهای استان مشترک شرکت آبفار هستند.

* فعالیت 14 آزمایشگاه آب شهری در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در ادامه این کارگروه با اشاره به کنترل و کیفیت آب در سطح کشور گفت: در حال حاضر 14 آزمایشگاه آب شهری در سطح استان فعالیت دارند.

علیرضا تخت‌شاهی افزود: در حال حاضر 99.9 درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند در حالیکه این رقم در سطح کشور 99 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عنوان کرد: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای سنندج، سقز و قروه در حال بهره‌برداری است و در سایر شهرهای استان کردستان نیز تصفیه‌خانه فاضلاب در دست ساخت قرار دارد.

تخت‌شاهی تصریح کرد: هم‌اکنون شاخص بهره‌مندی از فاضلاب در شهرهای استان کردستان 97.5 درصد است که این میزان در سراسر کشور حدود 35 درصد است.

وی بیان داشت: از مجموع جمعیت ساکن در شهرهای استان کردستان 938 هزار نفر از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری بهره‌مند هستند و شمار نهایی انشعابات مورد استفاده در حال حاضر در استان به 250 هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در ادامه بر آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات مطلوب و بیشتر به مهمانان نوروزی در تعطیلات امسال تاکید کرد و گفت: در زمینه کلرزنی آب شرب مشکل خاصی نداریم و در این ایام تمهیدات لازم برای این امر اندیشیده شده است.

تخت‌شاهی در پایان بر آموزش‌های لازم به رانندگان کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی که در جاده‌های استان کردستان تردد دارند تاکید و اضافه کرد: در حادثه اخیر که در مریوان یک دستگاه کامیون حامل 37 هزار لیتر نفت واژگون شد تمام محموله به داخل آب رودخانه هدایت شد که این امر مشکلات زیادی از لحاظ کلرزنی و تصفیه آب به دنبال داشت.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول