اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اردستان خبر داد:

افزایش 34 درصدی آبرسانی سیار به روستاهای اردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان از افزایش 34 درصدی آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان با تانکر در سال جاری خبر داد.

افزایش 34 درصدی آبرسانی سیار به روستاهای اردستان
مرتضی آل‌غفور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته آب آشامیدنی 64 روستای شهرستان اردستان با تانکرهای آبرسانی به صورت سیار تأمین می‌شده که امسال این تعداد به 86 روستا افزایش یافته‌ است.
وی در مورد دلایل کمبود آب شرب در روستاهای اردستان عنوان کرد: خشک شدن قنوات و منابع آب‌های زیرزمینی و نیز به نمک رسیدن آب قتوات روستاها و در نتیجه غیر‌قابل مصرف شدن علاوه بر تداوم خشکسالی‌های اخیر از عمده علت‌های کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان اردستان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردستان افزود: با شرایط موجود روستاهای شهرستان به مرز خطرناکی از لحاظ وضعیت کمبود آب دچار شده و هر سال نیز به تعداد روستاهای درگیر معضل کم‌آبی اضافه می‌شود.
آل‌غفور در خصوص چگونگی توزیع آب میان روستاهای شهرستان اردستان ابراز کرد: مأموران شرکت آب و فاضلاب شهرستان به طور هفتگی و در برخی مناطق روزانه با چهار دستگاه تانکر، آب آشامیدنی بهداشتی و سالم را برای ساکنان روستاها به این مناطق انتقال می‌دهند.
وی هزینه آبرسانی سیار به روستاهای اردستان را در سال جاری 300 میلیون ریال ذکر و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه‌های شهرستان اردستان و استان اصفهان پیش‌بینی شده تا با  آغاز فعالیت خط دوم آب از استان صفهان به اردستان آب شرب سالم و بهداشتی برای مناطق روستایی که در مسیر جاده اصفهان قرار دارند از این خط انتقال آب در میان روستاهای مورد نظر توزیع شود.
آل‌غفور از عدم امکان لوله‌کشی برای روستاها و نیز دور بودن روستاهای بخش کوهستانی شهرستان از مرکز و شبکه آبرسانی به عنوان علل نارسایی در توزیع آب لوله‌کشی در این مناطق یاد کرد و افزود: با خشک شدن قنوات این روستاها، تنها شیوه‌ای که می‌توان برای تأمین آب آشامیدنی برای این مناطق در نظر گرفت آبرسانی سیار است.
وی کمبود آب و خشکسالی در مناطق روستایی شهرستان اردستان را موجب رکود آبادانی و سازندگی منطقه و مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها دانست و توجه ویژه مسئولان را برای حل این معضل خواستار شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول