اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

آبرسانی سیار به 45 روستای درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در حال حاضر تعداد 45 روستای شهرستان توسط ناوگان آبرسانی سیار با ظرفیت هشت هزار متر مکعب و هزینه 15 میلیون تومان در هر ماه آبرسانی می‌شود.

آبرسانی سیار به 45 روستای درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: پروژه‌‌های آب و فاضلاب روستایی درمیان 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی 13 میلیارد و 628 میلیون در این شهرستان هزینه شد، ادامه داد: تکمیل پروژه آبرسانی فخرود، کلاته ملا و خونیک و چهارتنگ و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، آبرسانی سیار و مدیریت مصرف و پیشگیری از هدررفت آب از مهم‌ترین این طرح‌ها بود.

فرماندار درمیان تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی درمیان را 14 هزار و 500 مشترک اعلام کرد و افزود: ضریب بهره‌‌مندی شهرستان از آب شرب بهداشتی در روستاها هم‌اکنون به 68.2 درصد رسیده است.

براتی گفت: در حال حاضر تعداد 45 روستای شهرستان توسط ناوگان آبرسانی سیار با ظرفیت هشت هزار متر مکعب و هزینه 15 میلیون تومان در هر ماه آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری عملیات آبرسانی به هشت روستای شهرستان در دستور کار آبفار درمیان قرار دارد، ابراز داشت: در سال جاری مردم روستاهای مسک، زارگز، فورخاص، توتکری و خونیک چهارتنگ از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار می‌شوند.

فرماندار درمیان گفت: برخورداری مردم از آب شرب بهداشتی در روستاها یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار در حوزه بهداشت است.

براتی تعداد روستاهای شهرستان درمیان را 170 روستا برشمرد و عنوان کرد: تعداد 96 روستای شهرستان بالای 20 خانوار و 51 روستا نیز زیر این نرم جمعیت دارند.

وی احداث مجتمع های بزرگ آب‌رسانی در دو حوزه کلاته ملا و فخرود در شهرستان درمیان را نشانه اهتمام دولت به رفع مشکلات آب شرب روستائیان شهرستان درمیان دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده روستاهای بیشتری از نعمت آب شرب در سطح شهرستان درمیان برخوردار شوند.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول