اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی با اجرای فاز دوم هدفمندی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از محل اجرای فاز دوم هدفمندی، تسهیلات به واحدهای تولید و صنعتی مازندران اختصاص می‌یابد.

اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی با اجرای فاز دوم هدفمندی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع صنعت و معدن آمل با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به نام تولید ملی فرصت مغتنمی است که به سرمایه‌گذاران توجه جدی شود، اظهار داشت: در دوره گذاری زندگی می‌کنیم که باید به تولید نگاه متفاوت و متمایزی صورت گیرد.

هاشم‌پور با بیان اینکه دوره تولید یارانه‌ای به سر رسیده، تصریح کرد: امروز باید تولید در فضایی شفاف و رقابتی صورت گیرد و تولیدکنندگان با فاکتورهای اقتصادی ماندگاری خود را تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این عرصه نیاز داریم که بنگاه‌های اقتصادی یک مهندسی جدید را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: کاهش قیمت تمام شده محصول یک رقابت پایان‌ناپذیر در اقتصاد است که باید به عنوان یک هدف‌گذاری به آن نگریسته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی برای اینکه بتواند جبران افزایش هزینه‌های تولید را داشته باشد باید مدنظر واحدهای تولید باشد، افزود: این فاکتورها در کنار ارتقای محصولات و توسعه بازار می‌تواند به سرمایه‌گذاری جانی تازه بدهد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های تصمیم‌گیر و موثر باید اولویت برنامه‌های خود را حمایت از تولید قرار دهند، بیان داشت: این دستگاه‌ها باید برای اجرای منویات رهبری از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن مازندران با تاکید بر اینکه باید به جایی برسیم که مصرف کالای خارجی با کالای داخلی جایگزین شود، ادامه داد: این امر باید در جامعه نهادینه شود و فرهنگ مواجهه منفی با تولیدکننده و سرمایه‌گذار نیز در جامعه از میان برود تا ارزش‌های این امر مشخص شود.

هاشم‌پور با بیان اینکه امروز باید به تولیدکننده به عنوان یک تفکر ارزشمند و مقدس نگریسته شود، تصریح کرد: کمک به تقویت مسیر در آینده تولید کشور موثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه کارگروه صیانت از تولید و ستاد اتخاذ تدابیر ویژه برای کمک به واحدهای تولیدی استان در مازندران راه‌اندازی شده، عنوان کرد: برداشت موانع تولید و استفاده از ظرفیت‌های استان از اهداف این کارگروه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌ها و بسته‌های حمایتی می‌تواند از درون مجامع هم‌اندیشی در اختیار مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: امروز جنگ مشوق‌ها است و سرمایه‌گذار با توان مالی به جایی می‌رود که مشوق‌ مالی بیشتری به او ارائه دهند.

رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن مازندران بخش صنعت مازندران با بیان اینکه بانک‌ها نباید نگاه مالی به واحدهای تولیدی داشته باشند، یادآور شد: بخش عمده‌ای از آسیب‌ها به واحدهای تولیدی باید بررسی و رفع شود.

این مسئول با اعلام اینکه ستاد تسهیل مشکلات بخش صنعت می‌تواند در استان مازندران نیز شکل بگیرد، اضافه کرد: این امر می‌تواند رسیدگی به مشکلات را تسهیل کند.

هاشم‌پور با اشاره به فاز دوم هدفمندسازی اذعان داشت: براساس اظهارات وزیر صنایع، دو هزار میلیارد تومان از محل اجرای فاز دوم به واحدهای صنعتی اختصاص پیدا می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: 3 هزار میلیارد تومان نیز در قالب کمک به واحدهای تولید به صورت بلاعوض و با تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای ‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول