اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

خیران 90 هزار کلاس درس در کشور ساخته‌اند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: از اول انقلاب تاکنون در کشور 16 هزار مدرسه در قالب 90 هزار کلاس توسط خیران ساخته شده است.

خیران 90 هزار کلاس درس در کشور ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضاحاجی بابایی عصر پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی آموزشی هنزا در شهرستان رابر اظهار داشت: خیران کشور در مدرسه‌سازی یک نقش کلیدی و اساسی دارند و از اول انقلاب تاکنون در کشور 16 هزار مدرسه در قالب 90 هزار کلاس توسط خیران ساخته شده است.

وی افزود: سال گذشته همایشی در دبی برگزار کردیم که مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان ایرانی با مشارکت خیران کلنگ‌زنی شد و اعلام کردند تمام هزینه را که حدود 30 میلیارد تومان می‌شود، پرداخت و به زودی این کار در ترکیه و دیگر کشورها انجام می‌شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در سطح کشور 480 جشنواره خیران مدرسه‌ساز برگزار و در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

این مسئول عنوان کرد: امروز هم با افتتاح مجتمع فرهنگی و آموزشی هنزا در استان کرمان در چهارچوب نظام تعلیم و تربیت که رهبری تعیین می‌کند گام برداشته شده و امیدواریم این مجتمع کارآیی خوبی در کشور داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است در تمام استان‌های کشور این مجتمع‌ها احداث شود و با توجه به گستردگی استان کرمان، باید علاوه بر هنزا در مرکز کرمان نیز مجتمع دیگری احداث شود، زیرا با جمعیت استان کرمان یک مجتمع جوابگو نیست.

وی گفت: همه استان‌های کشور این آمادگی را دارند که برای سایت مجتمع زمین مناسب را در اختیار قرار داده و همکاری و مساعدت کنند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که توسعه پایدار با آموزش و پرورش و نیروی انسانی می‌آید و اگر نیروی انسانی در استانی رونق پیدا نکند، هرچه توسعه در استان شکل گیرد، پایدار نخواهد بود.

این مسئول ابراز داشت: کشور و استانی پررونق‌تر است که توسعه نیروی انسانی در کنار توسعه اقتصادی و صنعتی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توسعه انسانی حرف اول را می‌زند و باید همه توجهات به سمت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند، « اگر نظام تعلیم و تربیت درست شود، همه چیز درست می‌شود و لذا مقدس‌ترین کارها کار فرهنگی و شکل‌گیری این کار است».

حاجی‌بابایی در پایان اذعان داشت: پیشنهاد من این است که در مجتمع فرهنگی و آموزشی هنزا یک اردوگاه نیز در نظر گرفته شود که هم موجب رونق و شناخت منطقه و هم استفاده همه مردم واقع شود.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول