اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی مدارس

57 هزار کلاس درس بازسازی شده است

خبرگزاری فارس: معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بیش از 57 هزار کلاس درس تخریبی در سطح کشور بازسازی شده است.

57 هزار کلاس درس بازسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین ترابی‌زاده‌ بعد از ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار کرد: توسعه فضاهای آموزشی از محورهای اساسی آموزش در کشور است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها صحبت از انسان‌های کوچکی است که بزرگی را به زانو در آورده و افراد گمنام و بی‌ادعایی هستند که کاری به بزرگی تاریخ انجام داده‌اند.

ترابی‌زاده تصریح کرد: وجود خیران یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام تعلیم و تربیت کشور است، کسانی که هیچ تعلق سازمانی و حقوقی به آموزش و پرورش ندارند اما همواره با ما همکاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: در برخورد با پدیده‌های اجتماعی با چند گروه از افراد برخورد می‌کنیم که مبنای تصمیم‌گیری آنها بر اساس منافع خود و یا دیگران شکل می‌گیرد، اما خیران گروهی هستند که کمک به دیگران را مبنای تصمیم‌گیری خود قرار داده و هیچ مرز و ملاکی در تصمیم‌شان نیست.

ترابی‌زاده افزود: خیران بر اساس انسانیت عمل کرده و برای انسان‌ها فعالیت می‌کنند و افراد کمال یافته‌ای هستند که دایره نگاهشان وسیع است.

وی با اشاره به چرایی ساخت مدرسه توسط خیران گفت: توسعه انسانی محور هر حرکتی در اجتماع توسعه یافته بوده و انسان محور توسعه است و دروازه توسعه انسانی از درون مدرسه می‌گذرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: مدرسه‌سازی صدقه جاریه است و اثر آن حتی بعد از مرگ صاحبش، ادامه دارد. 

وی با اشاره به تأثیر فعالیت خیران بر هزینه کرد اعتبارات دولتی تصریح کرد: حضور خیران در هزینه و کار بسیار مؤثر است و تاکنون بیش از 57 هزار کلاس درس تخریبی در سطح کشور بازسازی شده است.

ترابی‌زاده گفت: با کمک خیران و توجهی که نظام برنامه‌ریزی کشور به آموزش و پرورش دارد، منجر به رشد و تعالی تعلیم و تربیت می‌شود.

وی با اشاره به ملاک کار در سازمان نوسازی مدارس افزود: استحکام بنا متناسب با اقلیم مناطق مختلف، زیبایی، اقتصادی و هزینه بهینه، شادابی و نشاط و مناسب‌سازی فضا در ساخت و نوسازی مدارس مورد توجه است و هیچ مدرسه بالای پنج یا شش کلاس نیست که فاقد نمازخانه باشد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول