اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ششم ابتدایی

استان اصفهان نیاز به ساخت 2200 کلاس درس دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ششم ابتدایی از سال آینده، نیاز به ساخت 2 هزار و 219 کلاس درس در استان اصفهان داریم.

استان اصفهان نیاز به ساخت 2200 کلاس درس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید‌مجید عاملیان شامگاه یکشنبه در چهاردهمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان اصفهان اظهار داشت: از سال آینده که دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال افزایش می‌یابد، احتیاج به افزایش کلاس‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ششم ابتدایی داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در اعمال خیر تفاوت ساختاری وجود دارد، افزود: برخی از کارهای خیر مادی است، اما مدرسه‌سازی خیری به شمار می‌رود که دوام و بقا دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان کارهای نیکوکارانه در جامعه اسلامی را متفاوت از کارهای مشابه در جامعه غیراسلامی دانست و خطاب به خیّرین تصریح کرد: شما به امر هدایت جوانان این مرز و بوم همت گماشته‌اید و نیکوکاری شما به واسطه نیت الهی که دارید، با سایر کارهای خیر در جهان متفاوت است.

این مسئول با بیان اینکه خیّرین مدرسه‌ساز با خدا معامله می‌کنند و همین موضوع عمل آنها را ماندگار می‌‌کند، بیان داشت: کمک به تعلیم و تربیت و مشغول بودن در این کار، خیّرین را جاودانه می‌کند.

* دیگر مدرسه تنها محل آموزش نیست 

عاملیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما فرهنگیان طبق این سند، موظف شده‌ایم تا چرخش و دگرگونی در فضای تعلیم و تربیت کشور ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: معلم، دانش‌آموز، کلاس درس و کتاب‌های درسی طبق این سند در حال تحول هستند و اگر در مدارس ابتدایی روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل اعلام می‌شود در واقع مقدمات این تغییر را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدرسه دیگر تنها محل آموزش نیست، تصریح کرد: معلم در این چشم‌انداز، دیگر یک یاد دهنده صرف نیست و به عنوان تسهیل‌کننده کار دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

وی از ساخت مجتمع‌های آموزشی خبر داد و گفت: ساخت‌وساز در آموزش و پرورش به سمت این مجتمع‌ها پیش می‌رود و به گونه‌ای است که فضاهای آموزشی، کتابخانه، سالن‌های ورزشی و آمفی‌تئاتر و آزمایشگاه‌های مجهز در این مجتمع‌ها گنجانده می‌شود تا دانش‌آموزان به صورت متمرکز از آنها استفاده کنند.

عاملیان اضافه کرد: این مجتمع‌ها برای مدارسی است که در کنار هم و در یک منطقه واقع شده و مدیر جداگانه دارد تا مدیران مدارس تنها به فکر تحصیل دانش‌آموزان مدرسه خود باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 48 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان اصفهان در نوبت دوم درس می‌خواندند، افزود: با همت و تلاش خیّرین مدرسه‌ساز، سال گذشته کاری که باید طی 10 سال انجام می‌گرفت در یک تابستان به پایان رسید و با ساخت مدارس جدید، در سال جاری کم‌تر از هفت درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در نوبت دوم تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان شش ساله شدن مقطع ابتدایی از سال آینده را یکی از مهم‌ترین اقدامات سند تحول بنیادین عنوان کرد و ادامه داد: طبق نظرات کارشناسان برجسته امر تعلیم و تربیت، مقطع ابتدایی باید بیش‌ترین سال‌ها را به خود اختصاص دهد، به همین دلیل دوره پیش‌دانشگاهی حذف و یک سال به مقطع ابتدایی اضافه می‌شود، چرا که دانش‌آموز بیش‌ترین تأثیرپذیری را در دوران ابتدایی دارد.

این مسئول متذکر شد: در استان اصفهان برای سال آینده، 2 هزار و 219 کلاس ششم ابتدایی نیاز داریم و به تعداد این کلاس‌های درس نیز احتیاج به معلم وجود دارد.

عاملیان از خیّرین مدرسه‌ساز استان اصفهان درخواست کرد تا برای ساخت کلاس‌های مورد نیاز مقطع ششم ابتدایی به یاری آموزش و پرورش استان بیایند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول