اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی:

آموزش مهارت‌های زندگی سبب کاهش طلاق می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین را در کاهش طلاق مؤثر دانست.

آموزش مهارت‌های زندگی سبب کاهش طلاق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی عرب ظهر امروز در نشست گروه تدوین اطلاعات، پیگیری و پایش سند پیشگیری و کاهش طلاق اراک اظهار داشت: طرح جامع کاهش طلاق سال گذشته در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و خانواده استان به تصویب رسید که خوشبختانه امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

وی لازمه اجرای هر چه بهتر طرح کاهش طلاق را هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان دانست و تصریح کرد: در سال 89 بالغ بر 2 هزار و 490 مورد طلاق در استان به وقوع پیوسته که با توجه به تعداد ازدواج‌ها در همان سال می‌توان گفت بیش از 15 درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر شده است.

کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در شش ماهه اول سال گذشته نیز هزار و 346 مورد طلاق به وقوع پیوست که خوشبختانه امسال تعداد طلاق در شهرستان اراک کاهش نسبتا خوبی داشته است.

عرب با بیان اینکه طرح پیشگیری شهرستان اراک با روند مطلوبی در جریان است ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی به زوجین است که در طرح کاهش، برگزاری این دوره‌ها در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور اجرای طرح جامع کاهش طلاق بیش از 38 دستگاه در این استان وظایفی را عهده‌دار شده‌اند و برنامه‌ها و وظایف متعددی بر عهده این دستگاه‌ها گذاشته شده است.

در این نشست پیرامون رفع چالش‌ها و پایش اجرای سند پیشگیری و کاهش طلاق شهرستان اراک بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول