اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در استان مرکزی

طرح کاهش طلاق اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی از اجرای طرح کاهش طلاق با تاکید بر شهرستان اراک در استان مرکزی طی سال جاری خبر داد.

طرح کاهش طلاق اجرا می‌شود

غلامرضا فتح‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از آنجایی که استان مرکزی به عنوان یکی از 10 استان دارای بالاترین رتبه طلاق در کشور به شمار می‌رود، این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان استان در سال گذشته در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی مطرح و به دنبال آن تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار این شورا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این شورا موضوع تدوین سند پیشگیری و کاهش طلاق در سال 91 مورد تصویب قرار گرفت که اجرای این سند به دفتر امور اجتماعی استانداری واگذار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به وضعیت طلاق در استان گفت: در سال 88 بالغ بر 2 هزار و 402 مورد طلاق در استان روی داده که نسبت به تعداد ازدواج‌‌ها در همین سال 14.86 درصد از ازدواج‌ها در استان به طلاق منتهی شده است.

فتح‌آبادی ادامه داد: در سال 89 تعداد 2 هزار و 490 مورد طلاق در استان به وقوع پیوسته که با توجه به تعداد ازدواج‌ها در همان سال 15.49 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم شده است.

وی پیرامون وضعیت طلاق در سال گذشته بیان داشت: در شش ماهه اول سال گذشته نیز یک‌هزار و 346 مورد طلاق به وقوع پیوسته که نسبت به ازدواج‌های صورت گرفته 15.33 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی عنوان کرد: در این میان شهرستان دلیجان از نظر این نوع آسیب نسبت به ازدواج‌های صورت گرفته رتبه اول، و تفرش رتبه آخر را به خود اختصاص داده‌اند.

فتح‌آبادی اعتیاد زوج، بیکاری، مشکلات اقتصادی، اختلافات زوجین ناشی از یک تا ترکیبی از عوامل فوق، مشکلات زناشویی، اختلافات فرهنگی، اختلافات اخلاقی، دخالت اطرافیان، خیانت‌های زناشویی، فقدان مهارت‌های ارتباطی و کلامی و از هم گسیختگی شبکه‌های حمایتی را از عمده‌ترین دلایل طلاق در استان عنوان کرد.

وی متذکر شد: رویکرد اصلی سند کاهش طلاق در پنج محور آموزش عمومی، آموزش تخصصی، اطلاع‌رسانی، مداخله و حمایت تدوین شده که هدف اصلی آن کاهش حداقل دو درصدی طلاق در اراک است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی اظهار امیدواری کرد با تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله علمی، نظارت و پیگیری و همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های این سند تحقق یابد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول