اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان کردستان خبر داد

کاهش 3.8 درصدی آمار طلاق در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به تحقق‌بخشی از اهداف سند کنترل کاهش طلاق در استان، از کاهش 3.8 دهم درصدی آمار طلاق استان در سال 90 خبر داد.

کاهش 3.8 درصدی آمار طلاق در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، محسن شجاعی در کمیته فرهنگی مبارزه با مشروبات الکلی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: سند کنترل کاهش طلاق در کردستان از سال 89 و با مشارکت گسترده دستگاه‌های اجرایی استان به تصویب رسید و از ابتدای اجرای این سند تاکنون شاهد کاهش آمار طلاق در استان هستیم.

به گفته وی، تا قبل از تدوین این سند شاهد بیشترین هزینه‌ها و کمترین بازدهی در  این زمینه در سطح استان بودیم و همواره کردستان از لحاظ آمار طلاق جزو رده‌های بالای کشوری قرار داشت.

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه یک مورد از هر شش ازدواج در سال 87 در کردستان به طلاق منجر می‌شد، افزود: این رقم در سال 89 به یک مورد از هر 5.9 دهم ازدواج رسید.

شجاعی خاطرنشان کرد: کنترل و کاهش مسئله طلاق در کردستان در حال تحقق است و این استان در مجموع نسبت طلاق به ازدواج در سال 89 رتبه هشتم کشوری را داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش مجدانه فعالان این عرصه و تمهیدات به عمل آمده شاهد ثبت رکورد و دستاورد بزرگی در سطح استان هستیم.

شجاعی تصریح کرد: استان کردستان از لحاظ آمار طلاق در سال 90 در رده یازدهم کشوری قرار گرفت که این مهم در طول 10 سال اخیر در این استان بی‌سابقه است.

 

رشد 6 درصدی آمار ازدواج در کردستان

شجاعی افزود: در سال 90 آمار ازدواج در استان با رشد شش درصدی مواجه بوده و آمار طلاق نیز نسبت به مدت مشابه سال 89 از کاهش 3.8 دهم درصدی و رشد منفی برخوردار است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر و مشارکت حداکثری مردم شاهد کاهش هرچه بیشتر معضلات اجتماعی به ویژه موانع پیش روی ازدواج جوانان باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول