اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی گیلان خبر داد

ایجاد مرکز کاهش طلاق در آستارا

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان از ایجاد مرکز کاهش طلاق در آستارا در آینده نزدیک خبر داد

ایجاد مرکز کاهش طلاق در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت فرحناز نوبخت‌راد ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان به 176 مورد کودک‌آزاری در سال جاری در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: 48 درصد از کودک‌آزاری‌ها مربوط به دختران و 52 درصد مربوط به پسران بوده که پیگیری شدند.

وی اعتیاد، بیماری‌ها و مشکلات روحی روانی از طرف والدین را به ترتیب از دلایل کودک‌آزاری در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: 49 درصد کودک‌آزاری‌ها جسمی بوده و 31 درصد غفلت و مسامحه گزارش شده است ضمن اینکه 20 درصد کودک‌آزاری‌ها آزار جنسی و روانی است.

نوبخت‌راد بیشترین آمار کودک‌آزاری را مربوط به شهر رشت خواند و تصریح کرد: تعداد 76 کودک به خانواده‌ها ارجاع شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به بررسی و عملکرد اورژانس 123 و مراکز مداخله در بحران بهزیستی، خاطر نشان کرد: 36 مورد به مرکز کودکان خیابانی و تعدادی نیز به مراکز بهزیستی ارجاع شدند و اقدام‌های توانبخشی، حمایتی و نگهداری برای آنها انجام شد.

وی به 53 مورد همسرآزاری از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و گفت: 85 درصد همسرآزاری‌ها نسبت به زنان بوده و 15 درصد نسبت به مردان است.

نوبخت‌راد بیشترین گروه سنی همسرآزاری در گیلان را 25 تا 29 سال ذکر کرد و بیان داشت: اعتیاد، بیماری‌ها و مشکلات روحی روانی و همچنین بیکاری و فقر مالی به ترتیب از دلایل همسرآزاری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه 59 مورد خودکشی از ابتدای سال جاری تاکنون به اورژانس 123 این سازمان ارجاع شده است، ابراز داشت: 47 درصد خودکشی‌ها مربوط به زنان و 53 درصد نیز مربوط به مردان است.

وی بیشترین پراکندگی خودکشی‌ها در گیلان را مربوط به شهرستان انزلی دانست و یادآور شد: اختلالات شدید روانی و درگیری اعضای خانواده به ترتیب از بیشترین دلایل خودکشی در افراد است.

نوبخت راد از ایجاد مرکز کاهش طلاق در آستارا در آینده نزدیک خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر در هفت شهرستان گیلان مراکز مداخله در بحران، اورژانس و طلاق بهزیستی فعال هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان ایجاد مراکز مداخله در طلاق را نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مراکز مداخله در بحران شهرستان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهند، در حال حاضر وضعیت خیلی بدی در این زمینه در استان نداریم.

وی سازمان بهزیستی را تنها متولی امر پیشگیری و تا حدی درمان آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و اظهار داشت: اعتیاد از موارد مهم در آسیب‌های اجتماعی است و باید از سازمان‌ها و مردم در این زمینه کمک گرفته شود.

نوبخت راد با اشاره به اینکه بیماری‌های روحی روانی و وضعیت ضعیف اقتصادی مشکلات را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌دیدگان برای معالجه مراجعه نمی‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان خواستار ایجاد مراکز مداخله در آسیب‌های اجتماعی در تمام شهرستان‌ها شد و اذعان داشت: فعالیت‌هایی برای ارتقای نشاط اجتماعی در گروه‌های هدف در حال انجام است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول