اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد:

کاهش آمار طلاق در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از کاهش 6.26 درصدی امار طلاق در هشت ماهه سال جاری در استان خبر داد.

کاهش آمار طلاق در کردستان
عبدالله خسروی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، گفت: در آمار هشت ماهه سال جاری 2 هزار و 65 واقعه طلاق در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به آمار دو هزار و 203 مورد ثبت‌شده مدت مشابه سال گذشته از کاهش 6.26 درصدی برخوردار بوده است.
به گفته وی در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی 29- 25 ساله با تعداد 708 واقعه و بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی 24-20 ساله با تعداد 606 واقعه بوده است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه در طول هشت ماهه سال جاری تعداد 13 هزار و 757 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده، افزود: سال گذشته طی این مدت 12 هزار 771 واقعه ثبت شده بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش 8 درصدی است.
به گفته خسروی‌زاده بیشترین ازدواج ثبت شده مردان طی این مدت در گروه سنی 24-20 ساله با تعداد 5 هزار و 604 نفر و در گروه زنان نیز باز هم 24-20 ساله با تعداد 5 هزار و 57 نفر بوده است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 13 هزار و 757 مورد ازدواج در استان ثبت شده، گفت: بیشترین ازدواج‌ها در گروه سنی 24 -20 سال با تعداد 5هزار و 604 مورد ثبت شده است.
خسروی‌زاده افزود: دفاتر ازدواج و طلاق هر 15 روز یکبار وقایع ازدواج و طلاق را به این مرکز گزارش می‌دهند.
مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد ولادت شهری را 11 هزار و 775 رویداد و تعداد ولادت روستایی را 3 هزار و 706 رویداد عنوان کرد.
خسروی‌زاده با بیان اینکه ماموریت اصلی ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی ولادت، فوت، طلاق و ازدواج است، افزود: والدین موظفند با تولد فرزندان ظرف مدت 15 روز با مراجعه به ثبت احوال برای صدور شناسنامه مراجعه کنند بستگان افراد متوفی نیز باید با مراجعه به ثبت احوال برای ابطال شناسنامه متوفی اقدام کنند.
وی شاخص فوت در استان کردستان را 98 درصد، ثبت وقایع فوت را 98 درصد و شاخص ولادت را 99 درصد اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اهمیت شناسنامه در زندگی انسان و نقش آن در تمام ابعاد زندگی به ویژه در عرصه امنیتی، سیاسی و انتخابات، گفت: در حال حاضر بر پایه اصول و قواعد و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از شناسنامه، شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول