اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال طبس خبر داد

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در طبس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال طبس گفت: در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، متأسفانه ازدواج در طبس کاهش و طلاق افزایش یافته است.

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در طبس
حسین بخشایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: در مدت 9 ماه سال 1390 در مجموع تعداد 838 مورد ازدواج در شهرستان طبس شامل 567 ازدواج شهری و 271 ازدواج روستایی ثبت شده است که در مقایسه با 865 مورد ازدواج ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: همچنین در مدت 9 ماه امسال 52 مورد طلاق در شهرستان طبس شامل 25 مورد شهری و 27 مورد روستایی ثبت شده است که در مقایسه با 30 طلاق ثبت شده در مدت مشابه سال 1389 متأسفانه از افزایش 73 درصدی برخوردار است.
رئیس اداره ثبت احوال طبس بیان کرد: میانگین سن ازدواج در طبس 20 تا 25 سال و میانگین سن طلاق در این شهرستان 25 تا 29 سال است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح تعویض شناسنامه‌های نمونه قدیم با شناسنامه‌های مکانیزه یادآور شد: از آبان ماه سال 1389 کار تعویض شناسنامه‌ها در طبس آغاز شد و تاکنون حدود 2 هزار شناسنامه مکانیزه به ویژه برای افراد دارای سن بیش از 15 سال در این شهرستان صادر شده است.
بخشایی اضافه کرد: چنانچه محل صدور اولیه شناسنامه افراد در شهرستان طبس باشد، امکان تعویض آن در این اداره وجود دارد که این کار با هزینه 20 هزار ریال و در مدت کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.
وی یادآور شد: شناسنامه‌های مکانیزه زیباتر بوده و از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به شناسنامه‌های نمونه قدیم برخوردار است، ضمن اینکه شناسنامه‌های مکانیزه دارای بارکدی است که در صورت تجهیز نهادها به تجهیزات بارکدخوانی، دیگر نیازی به ثبت دستی مشخصات شناسنامه‌ای افراد نبوده و این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.
رئیس اداره ثبت احوال طبس از اجرای سامانه آرشیو الکترونیکی در آینده نزدیک در این اداره خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون سامانه آرشیو الکترونیکی در ادارات ثبت احوال سه شهرستان استان یزد با موفقیت اجرا شده است و به زودی این کار در اداره ثبت احوال شهرستان طبس نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه آرشیو الکترونیکی، تمام اسناد ولادت در قالب میکروفیلم ثبت و بایگانی می‌شود و پس از آن برای انجام اموری مانند تعویض شناسنامه‌ها دیگر نیازی به مراجعه متقاضی به شهرستان محل صدور شناسنامه وجود نداشته و این کار از طریق رایانه و به صورت آنلاین قابل انجام خواهد بود.
بخشایی همچنین با اشاره به طرح صدور کارت‌های ملی هوشمند در سطح کشور گفت: کارت‌های جدید ملی هوشمند دارای ریزتراشه‌ای است که حاوی بسیاری از اطلاعات شخصی دارنده کارت است و علاوه بر کارت ملی به جای سایر کارت‌های اعتباری مانند سوخت، بانکی، کارمندی، شناسایی، بهداشت و سلامت، سوابق تحصیلی و ... قابل استفاده است و علاوه بر این از بدنه‌ای محکم و مقاوم و ضریب امنیتی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: طرح صدور کارت‌های ملی هوشمند که تاکنون در بسیاری از کشورها اجرا شده است از سال آینده به صورت آزمایشی در قم انجام خواهد شد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان طبس در بخش دیگری از سخنان خود کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این اداره دانست و یادآور شد: هم‌اکنون در اداره ثبت احوال شهرستان طبس سه پست خالی و در نمایندگی این اداره در شهر دیهوک دو پست خالی وجود دارد.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول