اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور 74 سال تلاش قضات محاکم گلستان در قالب گنجینه آرای برتر تدوین می‎شود.

تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان اظهار داشت: کمیسیونی از قضات مجرب کمیته اتقان آرای دادگستری بر اساس معیارهای تعریف شده، کار بررسی آرای دادگاه‎ها از بدو تاسیس دادگستری استان تاکنون را آغاز کرده‎اند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی، آرای انتخاب شده در قالب گنجینه آرای برتر دادگستری استان گلستان منتشر می‎شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان حفظ و ارزش گذاشتن به تجربیات و دانش حقوقی موجود در گذشته استان، انتقال تجربیات به قضات جوان و ایجاد بانک اطلاعاتی از آرای برتر برای استفاده دانشجوهای رشته حقوق را از اهداف تدوین این گنجینه در استان برشمرد.

فاضلیان با بیان اینکه کار گردآوری و تدوین این گنجینه، شهریور امسال به پایان می‎رسد از قضات بازنشسته و قضاتی که مشغول به کار هستند خواست آرای خود را در اختیار دبیرخانه کمیته اتقان آرای استان قرار دهند.

وی از این گنجینه به عنوان نمایی از تلاش قضات استان از سال 1316 تاکنون یاد کرد و گفت: انتشار این گنجینه بخشی از تاریخ معاصر استان را نیز به تصویر خواهد کشید.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین از انتشار مجموعه جداگانه‎ای از آرای برتر صادر شده از سوی قضات استان در سال 1391 خبر داد و اذعان داشت: آرای برتر صادر شده در سال 1391 توسط قضات در محاکم استان نیز امسال به صورت جداگانه توسط کمیته اتقان آرا بررسی و پس از انتشار در اختیار حوزه‎های قضایی قرار داده می‎شود.

هم‌اکنون بیش از 200 قاضی در محاکم استان سالانه بیش از 200 هزار فقره پرونده را سالانه بررسی و مختومه می‎کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول