اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها باید تلاش کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم به‌روز شدن شیوه‌های تبلیغاتی در جذب مشارکت‌های مردمی گفت: برای نهادینه شدن کار تخصصی در این نهاد از یکسو و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها از سوی دیگر باید تلاش کرد.

برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها باید تلاش کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی شامگاه امروز در نشست با چند تن از مدیران کمیته امداد و معاونین مشارکت در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید به دنبال تغییر در شیوه‌های تبلیغات و افزایش مشارکت‌های مردمی در این استان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر به روز کردن شیوه‌های تبلیغاتی در حوزه مشارکت‌های این نهاد افزود: اگر در هر کار و هدفی که در کمیته امداد طرح می‌شود برنامه‌ریزی و بعد از آن تلاش صورت نگیرد نمی‌توانیم به نتیجه‌ای در خور شان مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توجه به موضوع زکات و فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات و همچنین شیوه‌های هزینه کرد زکات از جمله مواردی است که کمیته امداد در شهرستان‌ها باید مد نظر قرار دهد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص را انجام دهد.

وی با وسیع خواندن میدان زکات گفت: اکنون به نسبت تعداد روستاهای این استان میزان مشارکت مردم در این فریضه الهی مطلوب نیست که این نشان می‌دهد جای کار بسیاری در این مورد وجود دارد.

فرهادی تاکید کرد: برای افزایش کارایی در این نهاد باید بر اساس فناوری روز کیفیت کارها را افزایش و زمان آن‌ها را کاهش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تخصص در پیشبرد کارها ابراز داشت: باید مسئولیت‌ها را به افراد متخصص در هر حوزه بدهیم و بر اساس تخصص و توانایی افراد از آن‌ها کار بخواهیم.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع زکات یک رسالت اداری صرف نیست بلکه ما به لحاظ شرعی نیز در این زمینه مسئولیت داریم.

فرهادی اضافه کرد: اگر ما به عنوان متولیان زکات اهمیت کافی را به این فریضه ندهیم بدون شک مردم و افرادی که تمکن پرداخت زکات را دارند نیز اهمیت کافی را به زکات نخواهند داد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای برنامه‌ریزی و طراحی اهداف و شیوه‌های اجرای برنامه‌های کمیته امداد را از یک سو و تلاش برای تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به نتیجه رساندن تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را از مسئولیت‌های کارکنان این نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وی توزیع 30 هزار صندوق جمع‌آوری صدقات مردمی در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال جدید دانست.

 

* کلمه نمی‌توانیم باید از ذهن‌ها دور شود

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست گفت: مسئولان کمیته امداد باید هم توان جامعه هدف خود را مدیریت کنند و هم نیاز آنان را.

عنایت رحیمی‌نیا بیان کرد: کلمه نمی‌توانیم باید از ذهن ما حذف شود زیرا این تفکر ما را از همه چیز منع می‌کند.

وی ورود به مقوله آموزش را در مشارکت‌ها امری ضروری خواند و تاکید کرد: باید به پیشنهادهای حوزه مشارکت در بحث آموزشی توجه بیشتری کنیم.

رحیمی‌نیا خاطرنشان کرد: باید دانش تخصصی در کمیته امداد افزایش یابد و شیوه‌های تبلیغاتی و جذب مشارکت‌های مردمی نو و به روز شوند.

 

* استفاده از ظرفیت مساجد در دستور کار قرار گیرد

رئیس اداره امور مشارکت‌ها و شبکه مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت مساجد در پیشبرد اهداف حوزه مشارکت باید در دستور کار جدی ما قرار گیرد و به کمک روحانیون و معتمدین برای ترویج اموری همانند زکات تبلیغ کنیم.

سید علی‌اکبر کاظمی افزود: ارتباط مؤثر مدیران و معاونان با بدنه جامعه، خیرین و همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی می‌تواند این نهاد را در تحقق اهداف خود یاری کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول