اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی سوداگران مرگ تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه راهکار واحد سوداگران مرگ را شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنان را فراهم نمایند.

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی سوداگران مرگ تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته مبارزه با موادمخدر استان کردستان اظهار داشت: برای مقابله با معضل موادمخدر در استان باید برنامه‌های آموزشی پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در بین خانواده‌ها تقویت شود.

به گفته معاون استاندار کردستان، به‌دلیل تهدیدات و خطرات مصرف موادمخدر در جامعه به‌ویژه در بین خانواده‌ها آشنایی مردم با مضرات موادمخدر و روش‌های پیشگیری و مبارزه با این مواد باید با برنامه‌ریزی مدون و منسجم تقویت و نهادینه شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه راهکار واحد عملا سوداگران مرگ و افراد معتاد را در شبکه تولید، عرضه و مصرف موادمخدر شناسایی و اقدامات لازم را برای دستگیری، جمع‌آوری و ریشه‌کنی و کاهش مصرف آن در جامعه با استفاده از همه قوانین و مقررات مصوب به مرحله اجرا درآورند.

حسن‌زاده ادامه داد: جمع‌آوری معتادین پرخطر باید در اولویت قرار گیرد و با ساماندهی و معرفی این افراد به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد زمینه ترک و بازگشت به جامعه معتادان بهبود یافته فراهم شود.

وی اعلام کرد: تاسیس و راه‌اندازی مرکز نگهداری موادمخدر استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مصوب شده و به‌زودی با مشخص شدن زمین مورد نیاز این مرکز، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تغییر مصرف موادمخدر سنتی به موادمخدر صنعتی را بسیار نگران‌کننده دانست و بر لزوم شناسایی راه‌های جلوگیری از اعتیاد و گرایش بیشتر مردم و جوانان به سمت این مواد تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود راه‌اندازی مراکز مشاوره در اماکن عمومی و پارک‌ها برای پیشگیری و درمان معتادان را عامل مهمی برای اطلاع‌رسانی خانواده در شناسایی و درک به موقع ابتلا شدن فرزندان آنها به این بلای خانمانسوز برشمرد.

حسن‌زاده در پایان اجرای برنامه‌های آموزشی در ادارات و سازمان‌های دولتی، مدارس و مراکز مذهبی و مساجد با همکاری علما و روحانیون، تدوین کتاب و جزوات فرهنگی متناسب با مبارزه و کاهش مصرف موادمخدر و تامین شغل افراد بهبود یافته و نیز تامین مسکن آنها را خواستار شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول