اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

تلاش مهاجمان فرهنگى بر کم‏رنگ کردن عفت‏ بانوان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: تلاش مهاجمان فرهنگى به ویژه در برهه کنونی بر کم‏رنگ کردن حیا و عفت‏ بانوان ایرانی است.

تلاش مهاجمان فرهنگى بر کم‏رنگ کردن عفت‏ بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی شریفاتی عصر امروز در مراسمی که به همت بسیج اصناف شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: تلاش استعمارگران و مهاجمان فرهنگى در سراسر جهان، مخصوصاً کشورهاى اسلامى و به ویژه جامعه تشیّع، بر آن است که حیا و عفت‏ بانوان را کم‏رنگ سازند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آنها می‏خواهند جامعه را از این راه به بى‏بند و بارى و بى‏دینى سوق دهند و در نتیجه به مطامع شیطانى خود برسند.

شریفاتی ادامه داد: آنها به خوبى دریافته‏اند که اگر دین و مذهب تشیّع را بخواهند نابود کنند، ابتدا باید حیا، عفت و پاکدامنى را از بین ببرند.

وی افزود: هر گاه حیا از جامعه رخت‏ بربست و عفت در آن لگدکوب شد، دین هم بساط خویش را جمع خواهد کرد و امام على(ع) به زیبایى مى‏فرمایند که "نیکوترین لباس دین، حیاست".

استاد دانشگاه قم ادامه داد: از روایات فوق به خوبى استفاده مى‏شود که بین ماندگارى دین در جامعه و وجود حیا، رابطه تنگاتنگى وجود دارد و مهاجمان فرهنگى به خوبى این رابطه و ملازمه را دریافته‏اند.

وی به سخن "نتانیاهو" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفت "برنامه‏هاى ماهواره‏اى، به مثابه یک نیروى شورشى بسیار مؤثر عمل مى‏کنند، بچه‏هاى ایرانى مسلماً لباس‏هاى زیبایى را خواهند خواست که در شوهاى تلویزیونى مى‏بینند، آنها استخرهاى شنا و شیوه زندگى فانتزى خواهند خواست".

* هواداران داخلی استکبار با قلم‏هاى زهرآگین غرب را یاری می‏کنند

شریفاتی افزود: از طرف دیگر، هواداران استکبار جهانى در داخل کشور با قلم‏هاى زهرآگین، رفتارهاى زننده و لباس‏ها و فیلم‏هاى مبتذل، در نابودى حیا و عفت، استعمار را یارى مى‏رسانند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تأثیر وراثت و خانواده در رفتار و کردار انسان تردیدناپذیر است و امروز به روشنى ثابت ‏شده که بخشى از صفات خوب و بد، از راه وراثت از نسلى به نسلى منتقل مى‏شود.

شریفاتی بیان کرد: به همین جهت،‏ خانواده‏هایى که پیامبران در آن متولد شدند، عموماً پاک و اصیل بودند، به همین دلیل در منابع اسلامى نیز ازدواج با زنان زیبایى که در خانواده‏هاى ناپاک و عارى از حیا به بار آمده‏اند، نهى شده است.

استاد دانشگاه قم افزود: عفت و پاکدامنی، برازنده‏ترین زینت زنان و گران‏قیمت‏ترین گوهر براى آنان است و بانوان جامعه ما باید حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

شریفاتی بیان کرد: زنان ایرانی باید عفت و حیا را از این زنان اسوه در سخت‏ترین شرایط یاد بگیرند و با توجه به تهاجم فرهنگی غرب این الگوها را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

در این مراسم بیش از 200 نفر از اقشار مختلف مردم و بسیجیان در حسینیه ابوالقاسم باغ‏زندان شاهرود حضور داشتند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول