اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اطلاعیه جمعی از مدیران مطبوعات و خبرگزاری‌های خراسان‌رضوی آمده است

تمجید روزنامه‌نگاران خراسان از تلاش علمی و فرهنگی استاد حلمی

خبرگزاری فارس: روزنامه‌نگاران خراسان از 30 سال تلاش علمی و فرهنگی استاد عبدالمجید حلمی بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تقدیر کردند.

تمجید روزنامه‌نگاران خراسان از تلاش علمی و فرهنگی استاد حلمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در اطلاعیه جمعی از مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌نگاران استان خراسان‌رضوی آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس بنای رفیعی دارد که به‌ عنوان یک پایگاه علمی عظیم به علاقه‌مندان علم و دانش خدمات می‌دهد.

این مرکز آموزش عالی بعد از تهران بزرگ‌ترین مجتمع دانشگاهی است که طی سه دهه گذشته با رنج و تلاش و مرارت عده‌ای از سینه‌سوختگان تعلیم و تربیت و به ‌ویژه فرد دانش‌دوستی به نام عبدالمجید حلمی رشد و نمو یافته و قد کشیده است.

حلمی که از دانشگاهیان مبارز عرصه ضدیت با طاغوت بوده، در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توان خود را در راستای گسترش و توسعه امکانات آموزش عالی گذاشت تا با اهتمام او و همکارانش، امروز افزون بر 26 هراز و 800 دانشجو در مقاطع مختلف 148 رشته دانشگاهی درس بخوانند و از ابزار و تجهیزات جانبی فراوانی که تدارک دیده شده است در راستای ارتقای داشته‌های خود بهره ببرند.

وی اندکی پس از بنیان‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی یعنی 17 آذرماه 1361 مأموریت یافت تا شعبه‌ای از این مجموعه را در مشهد فعال کند.

او ساده و بی‌تکلف، ساختمانی محقر در خیابان راهنمایی را شناسایی (یک سال بعد یعنی در سال 62) و بساط درس و بحث را در سه رشته با 167 دانشجو در دیار امام رضا پهن کرد.

کوشش آقای حلمی و همکارانش سبب رخداد مهمی در سال 1379 شد و در این سال این مرکز آموزشی به دانشگاه جامع ارتقای یافت و سپس در سال 1380 به عضویت اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان اسلام در کوالالامپور درآمد.

هم‌اکنون واحد مشهد دارای 8 دانشکده، دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی است و مراکز دانشگاهی سرخس، درگز، فریمان، خواف، اسفراین، بینالود، بجستان و کوه‌سرخ را هم زیر پوشش دارد.

در این سال‌ها بیش از 240 هکتار فضای دانشگاهی احداث و افزون بر 73 هزار نفر در مقاطع مختلف فارغ‌التحصیل و به جمع نخبگان و طبقه دانشگاهی کشور پیوستند.

استاد حلمی و همکارانش شامل 588 عضو هیئت علمی و یک ‌هزار و 178 عضو کادر اداری را تشکیل دادند و برای رفاه حال دانشجویانی که از خانه و کاشانه خود دور هستند، 16 خوابگاه جداگانه ویژه خواهران و برادران را فعال و 5 سلف‌سرویس را راه‌اندازی کردند.   

تجهیز و فعال‌سازی 2 بیمارستان، 15 کتابخانه، 192 آزمایشگاه و 64 کارگاه از کارهای برجسته دیگری است که در این مدت عملیاتی شد تا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سرافراز و مقتدر در آسمان علم و دانش ایران بدرخشد.

اینک با تصمیم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، حلمی بعد از 30 سال کار برای فرهنگ و رشد و پویایی دانشگاه مشهد، استان‌های خراسان و در مجموع منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، جای خود را به فرد دیگری داد.

گر چه تغییر در مدیریت امری طبیعی است و بی‌اعتنایی به سوابق و کارنامه مدیران رخدادی غیر منتظره نیست اما در آیین جوانمردی،‌ قانونی وجود دارد که به قدرشناسی مشهور است، ما روزنامه‌نگاران استان، خود را موظف دیدیم به پاس خدمات علمی و فرهنگی یک استاد و دانشگاهی فرهیخته و یک مدیر پاک‌سرشت و امین، از زحمات او قدردانی کنیم.

امروز باغبان از باغ جدا شده است در حالی که 73 هزار نفر از جوانان این مرز و بوم از این بوستان علم و دانش فارغ‌التحصیل شده و 26 هزار 800 دانشجو نیز در حال تحصیل هستند اما دکتر عبدالمجید حلمی آنق‌در همت داشته که در نبودش هم، طراوت و سرزندگی گل‌های خوش رنگ علم و دانش پایتخت معنوی ایران تبلور داشته باشد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول