اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی بهاباد:

بهاباد رتبه نخست کشور در تولید زعفران را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی بهاباد گفت: بهاباد به‌رغم پشت سر گذاشتن یک دهه خشکسالی، اکنون مستعد پرورش زرشک است و در تولید و مرغوبیت زعفران نیز رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

بهاباد رتبه نخست کشور در تولید زعفران را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، علی‌اکبر رحمتیان صبح امروز در گردهمایی نقش کشاورزی و دامداری در تولید ملی اظهار داشت: بهاباد از لحاظ تولید و کیفیت محصولات کشاورزی از شهرستان‌های برتر استان یزد به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرستان بهاباد در تولید پنبه و نیز از لحاظ کیفیت این محصول، رتبه برتر را دارد و به طور متوسط  3 هزار و 100 کیلوگرم در هر هکتار پنبه برداشت می‌شود.

رحمتیان عنوان کرد: زعفران بهاباد نیز از لحاظ مرغوبیت رتبه اول در کشور را داراست و بسیاری از کارشناسان کشاورزی و بازرگانی این امر را مورد تایید قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بهاباد به طور متوسط  از هر هکتار سطح زیر کشت زعفران، 5.5 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

رحمتیان، احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی این محصول ارزشمند در شهرستان بهاباد را مهم تلقی کرد و افزود: در بحث فرآوری و بسته‌بندی زعفران به عنوان طلای‌سرخ، گام‌های خوبی برداشته شده است و در این زمینه حدود 2.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد، گندم با برداشت 4 هزار و 100 کیلوگرم در هکتار، ارزن با برداشت 4 هزار کیلوگرم در هکتار، زیره، پسته، گردو و بادام را از دیگر محصولات بهاباد نام برد.

وی پشت سر گذاشتن بیش از یک دهه خشکسالی در منطقه بهاباد را یکی از معضلات مهم کشاورزی و دامپروری این منطقه دانست و اظهار داشت: با وجود خشکسالی‌های اخیر باز هم تولید خوبی در گوشت گوسفند، گاو، شتر و تولید عسل داشته‌ایم.

رحمتیان، بهاباد را یکی از مناطق بسیار مستعد در زمینه تولید زرشک دانست و بیان کرد: با هماهنگی متخصصان و کارشناسان در تلاشیم تولید این محصول گسترش یابد.

وی ادامه داد: بهاباد یکی از قطب‌های کشاورزی در استان یزد است که 45 درصد از جمعیت آن در بخش کشاورزی به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند و با این حال جهاد کشاورزی بهاباد از لحاظ نیروی اداری در رتبه آخر بین ادارات جهاد کشاورزی استان یزد قرار دارد.

رحمتیان خواستار اختصاص سهمیه نیروی استخدامی به این مدیریت شد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول