اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان خبر داد

تسهیلات 150 میلیون ریالی به زعفران‌کاران سیرجانی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: برای هر زعفران‌کار سیرجانی مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

تسهیلات 150 میلیون ریالی به زعفران‌کاران سیرجانی
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد مسعودی پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی کاشت زعفران اظهار داشت: برای هر زعفران‌کار سیرجانی مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
مسعودی خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به 50 زعفران‌کار این شهرستان اختصاص یافت تا با توجه به شرایط جغرافیایی سیرجان در کاشت زعفران سطح زیرکشت این محصول افزایش یابد.
وی افزود‌: این دوره آموزشی نیز بر‌اساس تجارب به دست آمده از زعفران‌کاران استان خراسان برگزار شد تا الگوی مناسبی برای طرح جدید کاشت زعفران در شهرستان سیرجان باشد.
مسعودی از افتتاح فعالیت و راه‌اندازی شرکت تعاونی زعفران‌کاران سیرجان با هدف ارائه خدمات خبر داد و گفت: در شهرستان سیرجان 50 نفر بهره‌بردار زعفران وجود دارد که ‌سال جاری 60 کیلوگرم زعفران را از 25 هکتار مزرعه زعفران برداشت کردند.
وی اذعان داشت: امیدواریم با توجه به زمینه‌های مناسب، آموزش‌های لازم و ارزش اقتصادی این محصول بتوان سطح زیرکشت زعفران را در سیرجان افزایش داد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول