اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان مستعد کاشت زعفران مرغوب است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان با توجه به موقعیت آب و هوایی توانایی کاشت محصول زعفران مرغوب را دارد.

کوهبنان مستعد کاشت زعفران مرغوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌استان کرمان با مسئولان کوهبنان اظهار داشت: طی بازدیدهای متعدد چند ماه گذشته با شناسایی ظرفیت‌های موجود در شهرستان به این نتیجه رسیدیم که در بحث کشاورزی با توجه به آب و هوای مساعد این شهرستان می‌توان نسبت به گسترش مزارع زعفران، زرشک و گل‌محمدی اقدام کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به کاهش نزولات آسمانی و نیاز کم زعفران به آب بیش از 70 هکتار از مزارع شهرستان کوهبنان زیرکشت این محصول قرار گرفته که به لحاظ مرغوبیت حرف اول را در کشور می‌زند.
متقی عنوان کرد: در بحث دام و طیور با حمایت‌های کمیته امداد، اختصاص وام‌های ویژه و همت جوانان نسبت به پرورش کبک، بلدرچین، بوقلمون و شترمرغ اقدام و در حال حاضر بیش از 350 هزار قطعه مرغ گوشتی در شهرستان در حال تولید است.
وی تصریح کرد: با توجه به آثار و ابنیه تاریخی فراوان در کوهبنان، این شهرستان به یکی از قطب‌های گردشگری استان بدل شده و امیدواریم با احداث جاده کوهبنان به شهرستان بهاباد مسیر زائران امام رضا (ع) 150 کیلومتر کاسته و شاهد حضور گردشگران از استان‌های یزد، هرمزگان و کرمان باشیم.
فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این موارد، کوهبنان جزو مناطق محروم استان کرمان به شمار می‌رود که مردم آن به دلیل گذراندن زندگی، سخت‌ترین کارها را در معادن و اعماق 570 متری زمین انجام می‌دهند.
وی گفت: در گذشته روستاییان ما مازاد تولید خود را به سایر نقاط کشور صادر می‌کردند که با توجه دولت عدالت‌محور و ایجاد مشاغل خانگی، این امر در کشور دوباره محقق می‌شود، لذا کمیته امداد با توجه به گستردگی و تعداد افراد تحت پوشش باید نسبت به گسترش مشاغل خانگی و تولید ارزان اقدام کند.
متقی اظهار داشت: در این راستا مسئولان کمیته امداد استان باید نسبت به وام‌های ویژه 10 میلیون تومانی اشتغال در کوهبنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی به مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان پیشنهاد داد با توجه به اینکه این نهاد در ایجاد مشاغل خانگی گام‌های مؤثری برداشته و موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرده است، نسبت به راه‌اندازی مجتمع فروشگاهی عرضه محصولات مددجویان در استان اقدام کند.
حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان نیز در این دیدار اظهار داشت: در آموزه‌های دینی ما بعد از عبادت خداوند، کمک به نیازمندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بهترین مکانی که مردم می‌توانند، اعانات خود را به نیازمندان برسانند، کمیته امداد است.
وی افزود: کمیته امداد با برنامه‌ریزی‌های مدون باید زمینه اشتغال مالی مددجویان را فراهم کند تا آنها بتوانند با دسترنج خود، چرخ زندگی را به حرکت درآورند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول