اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

زعفران کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، گفت: مصرف زعفران سبب کاهش سطح کلسترول بد و نیز بهبود جریان خون در بدن می‌شود.

زعفران کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد

لیلا شورورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برخی از متخصصان طب گیاهی بر این باورند که استفاده از زعفران سبب تقویت حافظه می‌شود.

وی افزود: علت عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی، تغییرات در فعالیت سروتونین است که زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز و نحوه فعالیت آن اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: زعفران سرطان کبد را مهار می‌کند، در درمان آلزایمر مؤثر است و در درمان اختلالات قاعدگی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، یادآور شد: پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد زعفران با بهبود فرایند اپوپتوز، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضدالتهابی که دارد، می‌تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن را به شکل قابل توجهی در موش‌ها مهار کند.

وی تصریح کرد: سرطان سلول‌های کبدی یا HCC، پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می‌رود.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، ادامه داد: ابتلا به هپاتیت B و C و بیماری کبد چرب، در معرض سرطان‌زاهای محیطی مانند DEN قرار گرفتن، مصرف بی‌رویه آهن و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند زمینه ابتلای فرد را به این سرطان کشنده فراهم کند.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، براساس پژوهش‌های منتشر شده از سوی دانشمندان، گفت: استفاده از سرطان در درمان بیماری‌های چشمی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه متخصصان طب گیاهی زعفران را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند، گفت: با مصرف آن ماهیچه‌های چشم تقویت می‌شود و مصرف منظم آن سبب بهبود بینایی حتی در سنین بالا نیز می‌شود.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، خاطرنشان کرد: زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: متخصصان طب گیاهی نیز از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط، درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه‌سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول