اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بازرسی هرمزگان:

افزایش 24 درصدی شکواییه‌ها از دستگاه‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بازرسی هرمزگان و مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور از افزایش 24 درصدی رقم شکایات از دستگاه‌های هرمزگان در نزد این سازمان در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد.

افزایش 24 درصدی شکواییه‌ها از دستگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس مومن‌آبادی عصر دوشنبه در گردهمایی توجیهی مسئولان رسیدگی به شکایات در دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه کماکان در مورد مرزهای بازرسی، در دستگاه‌ها اختلاف نظراتی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان بازرسی بررسی گستره قانونی بازرسی و راه‌های ارتقا سلامت اداری را در گردهمایی توجیهی مسئولان طی روزهای اخیر در جلسات توجیهی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق بند «ح» ماده 11 قوانین و ماموریت‌های بازرسی، سازمان بازرسی موظف به ارائه گزارش فعالیت‌ها و تذکرات خود از طریق رسانه‌ها شده است، افزود:‌ طی سال 90، 388 مورد شکایت از دستگاه‌های مختلف به اداره‌کل بازرسی هرمزگان ارائه شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی و رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی هرمزگان افزود: از این تعداد 327 مورد شکایت مختومه و 61 مورد باقی مانده نیز در دست پی‌گیری است.

مومن‌آبادی ادامه داد: 130 مورد شکوائیه مربوط به حوزه اقتصادی و مناطق آزاد، 98 مورد مربوط به حوزه تولید و توسعه، 96 مورد مربوط به فرهنگی اجتماعی و 64 مورد مربوط به حوزه سیاسی قضایی است.

وی با بیان اینکه تعداد 12 دستگاه بهترین عملکرد را طی سال گذشته در پاسخ‌گویی به شکایت‌ها داشته‌اند، افزود: اداره‌کل تحقیقات صنعتی و استاندارد، اداره‌کل ثبت و اسناد، اداره‌کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای، پخش فرآورده‌ها، پالایش نفت، شهرداری میناب، گمرک، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اداره کار از جمله این دستگاه‌ها هستند.

مومن‌آبادی با بیان اینکه تعدادی از دستگاه‌ها در هرمزگان عملکرد قابل قبولی در امر پاسخ‌گویی به شکایات با توجه به پی‌گیری‌های سازمان بازرسی نداشتند، اظهار داشت: در صورت تداوم این رفتار تا پایان هفته جاری اسامی این دستگاه‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم.

وی هم‌چنین در ادامه با بیان اینکه تعداد شکایات واصله به سازمان بازرسی طی سال 89 برابر با 312 مورد بوده است، افزود: این در حالی است این رقم به 388 مورد افزایش 24 درصدی دارد.

مدیرکل سازمان بازرسی هرمزگان بیان کرد: بخشی از این افزایش آمار به دلیل آشنایی بیشتر مردم با وظایف سازمان بازرسی، فعالیت سامانه رسیدگی به شکایات و نیز تسریع در رسیدگی به شکایات و افزایش فعالیت سازمان مربوط می‌شود.

به گفته مومن‌آبادی از 26 دستگاه مادر و اصلی استان 119 دستگاه رمز ورود به سامانه ملی بازرسی را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌هایی وجود دارند که در کم‌ترین زمان ممکن و در عرض تنها چند ساعت به سازمان بازرسی پیرامون شکواییه‌ها جواب دادند.

مومن‌آبادی با بیان اینکه در گذشته در سامانه مذکور زمان پاسخ‌گویی برابر با حداکثر دو ماه اعلام شده بود، یادآور شد: این زمان به یک ماه کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم با هدف تکریم ارباب‌رجوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکواییه‌ها پاسخ داده و به کاهش زمان پاسخگوئی‌ به شکواییه‌ها دقت کنند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در کارتابل 43 دستگاه از دستگاه‌های استان از یک تا 14 مورد شکایت وجود دارد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول