اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد

ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی قم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با صدور 114 جواز تاسیس در شهرک‌های صنعتی قم برای 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جعفر فرشچی امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، اهداف عمده‌ای را در زمینه پیشرفت و توسعه صنعت در استان پیگیری می‌کند.

وی افزود: توسعه نواحی صنعتی، ارتقاء توانمندی صنایع کوچک و توانمندسازی نیروی انسانی و کارشناسان شرکت از جمله اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی در استان قم است.

فرشچی ادامه داد: در حال حاضر صنایع استان قم کمتر از یک درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد که با توجه به این مساحت، دو درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در استان قم قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم این پیشرفت را نشان از صنعتی بودن استان و استقبال‌ کارآفرینان عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری شش تور صنعتی ویژه مدیران واحدهای صنعتی در استان و همچنین شهرهای آمل، تبریز و سمنان از جمله برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بوده است. 

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادراتی کفش و دمپایی استان قم خاطر نشان کرد: با اجرای این امر بازار‌های خوبی در کشورهای تاجیکستان، مجارستان و ترکیه شناسایی شده است.

فرشچی عنوان کرد: همچنین نمایشگاه کفش در کشور کنیا که صادرات کفش به آنجا انجام می‌شود، برگزار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان داشت: تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی قم و واگذاری رسمی زمین در شهرک صنعتی چاپ و نشر که مورد استقبال چاپخانه‌داران و ناشران قرار گرفته بود نیز از طرح‌های اجرا شده در سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 7 میلیارد تومان در بخش واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری شده است که 44 درصد سرمایه‌گذاری استان قم را تشکیل می‌دهد که این واحدها زمینه اشتغال 12 هزار و 766 نفر را در استان قم فراهم کرده است.

فرشچی اذعان کرد: همچنین بیش از 31 درصد اشتغال استان در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: در حال حاضر 315 جواز تاسیس در شهرک‌های صنعتی صادر شده است که از این تعداد 114 مورد در شهرک‌های صنعتی استان قم قرار دارد که زمینه اشتغال برای 3 هزار و 191 نفر را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: فعالیت چهار شهرک شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان و چاپ و نشر در استان، تاسیس سه شهرک در حال احداث در قنوات،شهرک ICT و الغدیر و راه‌اندازی چهار ناحیه صنعتی در سیرو، طغرود، خورآباد و دستجرد از جمله فعالیت‌های انجام شده شرکت شهرک‌های صنعتی در استان قم است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول