اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان:

تاکنون همدان رنگ جشنواره ملی خوشنویسی را به خود ندیده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان گفت: تاکنون در همدان هیچگونه جشنواره ملی خوشنویسی برگزار نشده است.

تاکنون همدان رنگ جشنواره ملی خوشنویسی را به خود ندیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عطاءالله سرمدی صبح امروز در جلسه‌ای در جمع اعضای خوشنویسان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: انجمن خوشنویسان هر ساله در ابتدای سال برنامه‌هایی را به شکل مدون برنامه‌ریزی می‌کند که در صورت مشخص شدن به شهرستان‌ها ابلاغ کند ولی در سنوات گذشته خیلی سخت توانستیم برنامه‌های مد نظر را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: مبالغ ریالی که توسط ارشاد باید در اختیار مجموعه هنرمندان قرار گیرد، به مقصد خود نمی‌رسد که شاید شرایطی ایجاد می‌شود که ما هنرمندان هیچ وقت متنعم نشدیم به طوری که در سال گذشته حتی یک ریال هم نتوانستیم کمک مالی از ارشاد بگیریم که امیدواریم با مدیریت جدید ارشاد نقصان خاتمه یابد و حمایت‌ها از انجمن‌ها صورت گیرد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان با بیان اینکه انجمن خوشنویسان مراکز خاصی را برای اشاعه هنر خوشنویسی دارد، افزود: انجمن خوشنویسان در راستای ترویج هنر خوشنویسی همه کتابخانه‌ها را فعال کرده است و از مدرسان نیز هیچگاه نخواستیم که قلم خود را بر زمین بگذارند بلکه خواستیم هنر خود را برای اشاعه خوشنویسی بکار گیرند.

وی از عدم اطلاع‌رسانی در زمینه انجمن خوشنویسان گله کرد و ابراز داشت: اگر انجمن خود مبالغ ریالی داشته باشد، دیگر برای اطلاع‌رسانی دست به دامن مدیریت نمی‌شود که مبالغی را برای اطلاع‌رسانی اختصاص دهند، چرا که در سال گذشته ما تنها توانستیم یک بنر آن هم در مقابل مجتمع فرهنگی شهید آوینی نصب کنیم که آن هم یک هفته دوام نیاورد.

سرمدی بر لزوم ایجاد سایت اینترنتی برای اطلاع‌رسانی انجمن خوشنویسان تأکید کرد: اگر انجمن خوشنویسان سایت اطلاع‌رسانی داشته باشد، می‌تواند با ارائه آثار هنرمندان در این سایت، خریداران زیادی را جذب کند به گونه‌ای که شاید از کشورهای خارجی نیز مشتری‌هایی جذب شوند.

به گفته وی، انجمن خوشنویسان تاکنون جشنواره ملی در همدان نداشته در حالی که استان‌های تبریز، شیراز، اصفهان و یزد جشنواره ملی دارند اما استان ما که شاعری همچون باباطاهر را دارد جشنواره‌ ملی در آن برگزار نشده است.

رئیس انجمن خوشنویسان استان همدان در پایان گفت: انجمن همدان دیگر انجمن سابق نیست چرا که انجمن خوشنویسان ایران روی انجمن همدان حساب باز کرده است و باید برای پویایی این انجمن تلاش کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول