اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوشنویس برتر جشنواره شمسه تهران:

خوشنویسی دنیایی بی‌انتها است

خبرگزاری فارس، رتبه برتر جشنواره خوشنویسی شمسه تهران، خوشنویسی را دنیایی بی‌انتها و تمام‌نشدنی توصیف کرد.

خوشنویسی دنیایی بی‌انتها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر،«فاضل رابط»، 42 ساله، متولد اشرف البلاد و یکی از هنرمندان خوشنام و باسابقه شهرستان بهشهر است که دستی هم در موسیقی، نگارگری، تذهیب و شعر دارد.

او با ترکیب این هنرهای اصیل به خلق آثار زیبایی می‌پردازد که هر کدام در نوع خود بی‌نظیرند، اما امروز گفت‌وگوی ما از وی درباره خوشنویسی و مقام‌هایی است که تاکنون در این رشته به دست آورده است.

رابط، اخیراً در جشنواره خوشنویسی «شمسه» مناطق 22 گانه تهران توانست رتبه نخست خط و نگاره را به دست آورد.

این هنرمند مازندرانی درباره فعالیت‌هایش به فارس گفت: از دوران ابتدایی خط تحریری کار می‌کردم و در سال 73 با برگزاری نخستین نمایشگاه خط و تذهیب در گالری‌های پاساژ تازه تاسیس «شریعت» بهشهر، به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه خوشنویسی شدم.

 

وی افزود: تاکنون هشت نمایشگاه انفرادی و بیش از 20 نمایشگاه جمعی در تهران و شهرهای کشور برگزار کردم و هفت تندیس و لوح سپاس از جشنواره‌های معتبر کشوری به دست آوردم.

رابط با بیان اینکه خوشنویسی دنیایی زیبا و تمام‌نشدنی است، ابراز داشت: 15 سال است که عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران و عضو انجمن خوشنویسی شعبه تهران بزرگ هستم و هر چه که از روزهای فعالیتم می‌گذرد، دنیای جدیدی از این هنر را می‌بینم.

وی درباره اثر خط و نگاره‌ای که توانست رتبه برتر جشنواره شمسه تهران را به خود اختصاص دهد، گفت: این اثر در ابعاد 55  در 70 و در قالب خط و نگاره ایرانی با جملاتی از حضرت علی(ع)، کار شد.

این هنرمند مازندرانی درباره علاقه‌اش به نوشتن آیات قرآن و قالب نوشتاری شکسته نستعلیق، متذکر شد: فقط می‌توانم بگویم که می خور که عاشقی نه به کسب است و اختیار، این موهبت رسید زمیراث فطرتم.

به گزارش فارس، فاضل رابط، فارغ التحصیل مدیریت دولتی و یکی از دبیران هنر شهرستان بهشهر است که در کنار آن مدیرمسئول نگارخانه بنان، مدیر مسئول آموزشگاه جلوه‌گه هنر، عضو کانون آواز موسیقی اصیل ایرانی و عضو انجمن خوشنویسان ایران است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول