اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

کشاورزان از نعمت آب و زمین بهینه استفاده کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: بهره‌برداری بهینه از آب و زمین توسط کشاوران امری ضروری است که باید در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

کشاورزان از نعمت آب و زمین بهینه استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا  ظهر امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی زابل اظهار داشت: مدیران منطقه آماده خدمت مضاعف در سال تولید ملی هستند و توسعه کشاورزی در سال جاری از اولویت‌های کاری مدیران است.

وی خواستار کشت محصولات کشاورزی مختلف در سطح منطقه شد و بررسی راهکارهای مختلف توسط مرکز تحقیقات کشاورزی را ضروری دانست.

فرماندار زابل بیان کرد: کاشت و برداشت محصولات کشاورزی که دارای توجیه اقتصادی بالا برای منطقه است، می‌تواند در اشتغال‌زایی و امرار معاش خانواده‌های بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

کیخا ادامه داد: طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی یکی از مهم‌ترین طرح‌های منطقه سیستان بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و با پیشرفت فیزیکی خود در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح دانش کشاورزان باید به صورت عملی باشد، گفت: جهاد کشاورزی نخستین مدافع کشاورزان است که انتقال ایده و پیشنهادات کشاورزان به مسئولان بالاتر را بر عهده دارد و استفاده از این راهکارها می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی موثر باشد.

فرماندار زابل افزود: دولت نهم و دهم در بخش کشاورزی خدمات ارزنده‌ای در سیستان داشته که هم اکنون قابل مشاهده است.

کیخا با اشاره به اینکه کشاورزان هیچ محدودیتی برای کشت‌های مختلف در منطقه ندارند، بیان داشت: رهاسازی به موقع آب در انهار منطقه، موجب کاشت و برداشت خوب محصول در سال‌جاری شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول